Economia

La consultora Multiplica busca 2 milions de dòlars per finançar el creixement

La firma preveu triplicar les vendes el 2023

L’empresa ha obert oficines a Lió i Milà i preveu seguir creixent a Europa

La consultora digital Multiplica necessita 2 milions de dòlars de capital extern (uns 1,8 milions d’euros) per finançar el creixement de la companyia els pròxims quatre anys, en els quals preveu passar de facturar 23 milions de dòlars, aquest any, a 63, el 2023. Multiplica, que en els seus vint anys de vida ha concentrat el creixement al continent Americà, ha iniciat enguany la seva implantació a Europa, amb dues oficines, a Lió i Milà, amb l’objectiu de facturar 5 milions en dos anys a França i Itàlia. A més, el projecte inclou per al 2020 l’establiment al Regne Unit, Portugal i Alemanya.

David Boronat, fundador i màxim responsable de Multiplica, explica que les noves implantacions a l’exterior no les fa directament la matriu del grup, dedicada al disseny d’experiències d’usuaris, sinó a través d’una de les línies de negoci col·laterals que s’han creat en els darrers anys. Multiplica Talent va néixer el 2018 per respondre a la necessitat creixent de les empreses de muntar equips digitals interns. La marca es dedica a captar, contractar i tenir en nòmina professionals de diferents perfils digitals per compte d’un client. La bona acollida que ha tingut l’ha convertit en una aposta clara per penetrar en nous mercats i anar generant un clima de confiança i credibilitat que permeti un desplegament ulterior de més serveis.

Ara bé, és un model de negoci que demana capital, i per això s’ha obert un període per finançar el desplegament. Multiplica ha venut dues empreses en els darrers temps amb què ha fet caixa, però malgrat tot caldran aquests 2 milions addicionals. Boronat avança que s’ha començat a negociar amb bancs sense descartar altres fórmules, com ara la incorporació de socis financers, sempre que vinguin amb una proposta de valor sota el braç, per exemple, que siguin empreses internacionals del sector amb un negoci o una implantació geogràfica complementaris.

A més de Multiplica Talent, el grup també té una firma d’anàlisi d’indicadors, anomenada Metriplica, un negoci de recerca enfocat en el comportament de l’usuari, les seves expectatives, frustracions, etc., que és Punto.Lab; una divisió de màrqueting automatitzat creada aquest any amb el nom de Táctica; Dinamica, que se centra a ajudar les empreses en la seva transformació digital des de les persones, i Jaque, que és un braç tecnològic que ha assumit l’encàrrec de centrar-se en la “transició” que està afrontant Multiplica.

Aquesta transició parteix de la visió que David Boronat té de com està evolucionant el mercat i de quina ha de ser la resposta competitiva de la companyia. En concret, s’observa que els canals digitals són cada cop més intel·ligents, en el sentit de proporcionar una experiència més personalitzada a cada usuari. Aquesta capa d’intel·ligència, que se suma al coneixement sobre com seduir i persuadir cada client, és la fórmula d’èxit per augmentar la satisfacció i, en últim extrem, les vendes. “Hem de ser ràpids llegint el mercat i adaptant la nostra proposta de valor”, diu.

Multiplica té les oficines centrals a Barcelona i des del començament també estan a Madrid. A Amèrica tenen presència a Santiago de Xile, Miami, Ciutat de Mèxic, Medellín, Bogotà, Lima, Buenos Aires i Guayaquil. Actualment, el 85% del negoci prové de l’exterior.

“He perdut la por al món”

L’any que ve, Multiplica farà vint anys, tretze dels quals, David Boronat els ha viscut a l’estranger. Malgrat aquesta circumstància o potser gràcies a això, l’empresa ha crescut i s’ha consolidat com una de les consultores digitals més destacades.

Va tornar el 2018 a Barcelona, alleugerit: “He perdut la por al món”, assegura aquest tarragoní que durant molts anys i fins ben entrada la joventut, es va limitar a viure en un radi de pocs quilòmetres al voltant del seu eix geogràfic natal. Un viatge a Austràlia en va tenir la culpa, recorda. Va tornar amb un propòsit compartit amb la seva parella: viure sis anys a l’estranger i en tres països diferents. Era el 2005 i l’oferta d’un client xilè li va marcar la primera etapa de la seva aventura: Santiago de Xile.

L’escala següent havia de ser el seu mitificat Silicon Valley: “En l’últim moment, però, em vaig acovardir i vaig agafar vols per a Miami”. Després va venir Ciutat de Mèxic i un altre cop els Estats Units, on finalment va poder conèixer el bressol de Google i Facebook: “Vaig veure molt de fum”, diu una mica decebut.

Durant els tretze anys fora, Boronat va anar expandint Multiplica per l’Amèrica Llatina. Ja de tornada, reflexiona sobre com és això de liderar una empresa des de diferents parts del món: “Es tracta de crear un marc de confiança i fluxos d’informació transparent a partir dels quals prendre decisions.” Boronat explica que de vegades li ha estat més fàcil dirigir l’empresa des d’una platja de Mèxic que des del despatx perquè li ha resultat més fàcil concentrar-se en aspectes estratègics.

Sobre el repte digital de les empreses afirma: “El veritable repte no és tecnològic, sinó intern.” Assegura que les empreses han de ser ecosistemes i no estructures rígides, i que els treballadors han d’incorporar un plus d’urgència en el seu perfil, que permeti que les organitzacions siguin adaptables.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.