Economia

L’oferta turística gironina es promociona a Fitur

Fins diumenge es donaran a conèixer les activitats turístiques esportives, les propostes culturals i enogastronòmiques i les experiències de benestar de la Costa Brava i el Pirineu de Girona

L’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona és present des d’ahir i fins diumenge a la quarantena edició de la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur), des de l’espai promocional de Catalunya. Juntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, els municipis de Lloret de Mar i Blanes difonen entre els visitants l’oferta turística global de la destinació, com ara les activitats turístiques esportives, les propostes culturals i enogastronòmiques i les experiències de benestar de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. I coincidint amb l’Any del Turisme Esportiu a Catalunya, a la fira es dona a conèixer la qualitat de l’oferta turística i les instal·lacions esportives de la demarcació.

Entre les novetats més destacades que es donen a conèixer a Fitur hi ha la imminent obertura de Casa Cacao, l’obrador de xocolata d’El Celler de Can Roca; la propera obertura del nou Museu Carmen Thyssen, a Sant Feliu de Guíxols; dos nous cellers visitables de la Ruta del Vi DO Empordà, Mas Geli de Pals i Viníric, de Calonge-Sant Antoni, i també la celebració del primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu, programat per als dies 21 i 22 de maig a Lloret de Mar, entre d’altres.

En el decurs de les tres primeres jornades de la fira, adreçades a professionals, els representants gironins es reuniran amb una quarantena de professionals, representants de companyies de transport aeri i empreses operadores de viatges i empreses organitzadores d’esdeveniments i mitjans de comunicació amb la voluntat d’establir-hi relació i estudiar propostes de col·laboració i projectes per desenvolupar. Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, assisteix a la fira de turisme.

Quatre milions de viatges

Fins al tercer trimestre del 2019 els viatgers de la resta de l’Estat han fet quasi quatre milions de viatges amb destinació a Catalunya, segons dades de l’INE. Per comunitats autònomes, els turistes procedents d’Aragó, amb un 19,6%, són els que més visiten Catalunya, seguits dels de la Comunitat de Madrid, amb un 17,5%, i la Comunitat Valenciana, amb un 14,6%, entre d’altres.

Segons l’Observatori de Treball i Model Productiu de la Generalitat, els turistes espanyols que arriben a Catalunya ho fan principalment per carretera, un 56,3%; un 20,4% en avió; un 17% en tren, i, finalment, un 5,3% en autobús. Entre les principals motivacions del viatge hi ha l’oci en període de vacances, la visita a amics i familiars i els motius professionals. Un 45% d’aquests turistes s’allotgen en hotels; un 37,4% en habitatges propis o de familiars o amics; un 11,3% en apartaments turístics, i un 4,1% en càmpings.

L’estada mitjana del turista espanyol a Catalunya és de 5,2 dies. Els visitants del País Basc s’hi estan més de set dies; els viatgers de Navarra, 5,9 dies; els procedents de les comunitats autònomes del sud (Canàries, Castella-la Manxa, Extremadura, la Regió de Múrcia, Ceuta i Melilla), 5,8, i els de la Comunitat de Madrid, 5,6 dies.

Segons el tercer baròmetre NextGen (2019), cada vegada es reserven els viatges amb més antelació, amb una mitjana d’uns 2,4 mesos d’antelació, i el canal en línia és un dels principals mitjans de reserva utilitzats pels espanyols per contractar els viatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.