la contra

Olis aromàtics

L'empresa familiar Mallafré innova i evoluciona amb l'elaboració de productes derivats de l'oli

Tercera generació. Josep Maria Mallafré és la tercera generació del negoci familiar que va iniciar el 1934 Joan Mallafré (avi) i al qual va donar continuïtat Humbert Mallafré (pare). Avui recullen el premi a la innovació, la recerca i el desenvolupament dels Premis Cambra, Empresa i Territori.

L'almàssera, fundada el 1934 a Riudoms, és actualment una de les més completes de l'Estat pel que fa a les instal·lacions. Olis Mallafré manté el molí de curres originari, amb dues pedres còniques, quatre premses hidràuliques i dos sistemes continus d'extracció sense pressió en fred, que li permeten etiquetar els seus olis sota la denominació de «premsat en fred», una característica que es troba en pocs olis d'oliva del mercat.

La campanya d'enguany correspon a la del 75è aniversari de l'empresa familiar, que ha evolucionat i s'ha especialitzat en l'elaboració de productes derivats de l'oli. El gerent, Josep Maria Mallafré, comenta: «Actualment la maquinària permet fer bon oli a tothom i nosaltres, per mitjà d'un client alemany, ens vam introduir en la producció d'olis aromàtics.» El procés d'elaboració és pioner i totalment diferent al de la resta de les marques, que usen la maceració. Mallafré comercialitza olis aromàtics que resulten de la premsada de les olives arbequines juntament amb llimona, mandarina, taronja, romaní, all, farigola, bitxo i cafè, aquest darrer, únic al món. Un segon pas consistirà en la comercialització d'una línia ecològica d'aromàtics i en l'ampliació de la gamma.

Els productes d'Olis Mallafré, a més dels verges i ecològics, es completen amb una gamma d'olis de fruita seca (avellana, ametlla, nou, pistatxo i llavor de carbassa), olives de taula, paté i sabons i olis de massatge, totalment naturals, ecològics i elaborats de manera artesanal. En aquesta campanya preveuen iniciar la comercialització d'oli d'olives premsades sense os, que no s'elabora a Catalunya.

Les instal·lacions, a més d'incorporar les novetats tecnològiques per a la producció, s'han adaptat a la tecnologia que els possibilita processos productius respectuosos amb el medi: 300 metres quadrats de plaques solars, depuradora d'aigües residuals i un sistema d'ozó d'aigua. Una part de la instal·lació correspon a la planta de premsa ecològica, on tant la matèria primera com el producte final estan auditats i certificats pel Consell Català de la Producció Agrària Ecològica de la Generalitat.

Olis Mallafré, amb una producció de 400 tones, va facturar 2 milions d'euros el 2008. El 50% de la xifra de negoci correspon a l'exportació, amb presència a deu països: França, Alemanya, Itàlia, Holanda, Anglaterra, Suècia, Bèlgica, Dinamarca, Àustria i els Estats Units. Enguany, explica el gerent: «Farem una prospecció al mercat japonès, on ens presentarem per mitjà de la fira i aviat estarem als Emirats Àrabs.» La comercialització la fa per mitjà d'una xarxa de representants pròpia i, juntament amb el departament de recerca i la presència en fires, això els permet llançar al mercat productes adaptats a les necessitats del mercat, molt dinàmic, alhora que fidelitzen els clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona