Automoció
La cinquena generació de l'ADN de SEAT
La marca presenta a Barcelona la nova versió del model que va llançar al mercat el 1984
El nou Ibiza es podrà comprar a partir del juny
El fabricant preveu seguir el 2017 el camí positiu de resultats
SEAT va presentar ahir a Barcelona la cinquena generació de l'Ibiza, el model més longeu de la marca automobilística, que tindrà l'estrena oficial al març al Saló de l'Automòbil de Ginebra i que es podrà comprar a partir del juny.
El fabricant va reunir 150 periodistes de tot el món al centre comercial de Les Arenes per mostrar el vehicle que tanca la major ofensiva comercial en la història de SEAT, que completen l'Ateca, l'Arona i la versió renovada del SEAT León.
SEAT va llançar el primer Ibiza l'any 1984, i des d'aleshores n'ha venut més de 5,4 milions d'unitats. De fet, durant tres dècades ha estat el model més venut de la marca, i, tot i que fa un parell d'anys va cedir aquest lideratge al León, l'Ibiza continua sent el símbol més reconegut del fabricant de Martorell: “El primer producte fet a Espanya que va conquerir Europa i l'ADN de SEAT”, va destacar ahir el president de la marca, l'italià Luca de Meo. La cinquena generació de l'Ibiza serà el primer model de tot el grup Volkswagen que sortirà de la nova plataforma modular MQB A0, que SEAT va habilitar l'any passat a Martorell, on també es muntarà el nou Arona, “una mostra més de la confiança del grup Volkswagen en SEAT”, destacà De Meo. El fabricant confia que la cinquena generació de l'Ibiza ajudi a perfilar un 2017 positiu per a la marca. L'any passat SEAT va tancar els primers nou mesos de l'any amb un resultat rècord de 137 milions d'euros, que avancen un tancament d'exercici positiu: “Estem en el camí de la rendibilitat sostinguda, hem passat d'una fase de recuperació a una de creixement.”