Economia

Medi ambient

La Pineda vol convertir-se en “el racó de prestigi” de la Costa Daurada central

El pla estratègic turístic de Vila-seca preveu atraure segments de turisme d'alta qualitat

Els creuers i l'espai Aquopolis-Pacha, entre els grans projectes

Esdevenir la Prestige Corner de la Costa Daurada o, el que és el mateix, convertir la Pineda en “el racó de prestigi” de la marca turística és l'objectiu del nou pla estratègic de l'activitat turística del municipi de Vila-seca (2017-2021) impulsat pel Patronat de Turisme i elaborat pel Parc Científic de Turisme i Oci de Catalunya (PCT). El president del Patronat de Turisme, Pere Segura, va explicar que Vila-seca –i especialment la Pineda– vol fer un salt i “passar de ser una destinació de qualitat a una d'alta qualitat”.

Per fer-ho possible, es desplegaran un total de 56 accions orientades a potenciar nous segments turístics com ara el turisme esportiu, de creuers, de wellness, de joc o de luxe, i consolidar-ne d'altres com ara l'enoturisme o el turisme de golf. Unes estratègies que, en paraules d'Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat, han d'anar sempre acompanyades d'una visió estratègica: “La planificació estratègica és inútil si no hi ha visió estratègica, i si hi ha un lloc on ho tenen clar és a Vila-seca”. L'alcalde de Vila-seca, Josep Poblet, va recordar que el pla estratègic té com a precedents “les deu lliçons sobre turisme impulsades des de Vila-seca durant els darrers trenta anys i que ara ens serveixen per reinventar aquesta destinació”. Tant Bono com Poblet també consideren compatible que la Pineda s'ofereixi com a destinació “singular” dins de la marca Costa Daurada. Per Bono “la millora d'una part fa millorar el total”. Al mateix temps, l'alcalde va assenyalar que crear una destinació de prestigi sempre ajuda a mitigar l'impacte que pot produir el sector químic.

LA FRASE

La planificació estratègica seria inútil si ho hi hagués una visió estratègica
Octavi Bono
director general de turisme de la generalitat de catalunya

LA XIFRA

56
accions
es desenvoluparan en el pla estratègic de l'activitat turística del municipi de Vila-seca (2017-20 21).

Els grans projectes turístics

Jordi Calabuig, responsable del Laboratori d'Innovació i Intel·ligència Turística del PCT, va destacar que els grans projectes de futur que transformaran turísticament el municipi seran el Centre Recreatiu i Turístic (CRT), l'espai central format per Aquopolis i la discoteca Pacha –la llicència dels quals venç el 2021–, el moll de creuers –amb la base de Costa Cruceros– i la potenciació del castell i del celler noucentista de Vila-seca. El desenvolupament d'aquests projectes es coordinarà amb actuacions urbanístiques com ara l'ampliació del passeig marítim de la Pineda –que vol donar continuïtat a la zona ampliada del parc del Pinar del Perruquet– o un pla específic de platges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.