La Llotja de Xarcuteria Regisa compleix 20 anys
Se celebra avui i demà a la seu de Selecció Regisa de Riudellots de la Selva
S'hi podran trobar més de mil articles
L'empresa començarà d'aquí a un parell de mesos a exportar al sud de França
La Llotja de Xarcuteria Regisa, que se celebra avui i demà a les instal·lacions de l'empresa, a la nau del Polígon Industrial de Riudellots de la Selva, compleix 20 anys. A la llotja, hi haurà exposats “més de mil productes” de més de cent empreses perquè així, com cada any, el visitant pot “tenir contacte directe amb el fabricant”. I continuant amb la tasca divulgadora i de formació que ha caracteritzat Regisa en totes aquestes edicions, dedicaran avui i demà al matí a fer sessions i tallers formatius que aniran a càrrec de professionals i experts, alguns d'ells productors i elaboradors dels articles que representen. En aquestes sessions es parlarà sobre tonyina Balfegó, formatges, foie i productes Don Bocarte. Per la llotja, hi passen cada any unes set-centes persones.
Selecció Regisa, que és qui organitza l'acte, continua sent, després de 36 anys, una empresa referent en un sector específic i especialitzat, “que cada cop exigeix més experiència, bon servei i la garantia de qualitat dels seus productes”.
L'empresa va ser fundada per l'actual president, Gerard Vilà, amb un grup de setze fabricants amb el nom de Representacions i Exclusives Girona SA. Des d'aleshores continua fidel als “productes d'alta qualitat”, com assegura el seu president. Són productes exclusius i gamma alta d'embotits, com ara pernils i formatges i productes d'alimentació que s'han anat introduint al mercat a través de carnisseries, xarcuteries i botigues especialitzades de les comarques gironines però també en restaurants gironins. L'empresa disposa d'un catàleg amb uns dos mil articles.
Els responsables de Regisa, però, ja es plantegen obrir més mercat. De fet, segons va explicar el mateix Vilà, d'aquí a un parell de mesos preveuen començar a exportar al sud de França. “L'any no ens ha anat gens malament –han crescut un 8% en vendes– i els clients ens estimen i respecten”, va dir. Però l'empresa vol continuar creixent i França és una oportunitat: “Els nostres productes són catalans o de l'Estat espanyol i hem de mirar de vendre a l'estranger.”
Actualment, la selecció de productes “cobreix totes les necessitats dels clients”. S'han obert noves línies de comercialització i s'hi han incorporat complements gastronòmics. La selecció és àmplia: un bon nombre d'embotits d'alta qualitat, moltes referències de vins i caves de gamma alta de diverses DO, una carta pròpia dels millors olis de l'Estat, una alta gamma de productes com ara bacallà, carns de caça i formatges, entre d'altres. També han obert mercat amb els plats preparats i pastes, i disposen de marques exclusives de productes d'elit com ara tòfona, caviar, destil·lats, mariscs i ibèrics.