Sant Aniol creix un 25% i es consolida als Estats Units
L'empresa de Sant Aniol de Finestres també ha consolidat la seva presència en el mercat britànic i s'ha introduït de nou a Itàlia i els Emirats Àrabs
Embotella 20 milions de litres d'aigua a l'any
L'empresa gironina Sant Aniol ha tancat l'any amb una facturació de 4,7 milions d'euros, una xifra que representa un creixement del 25% respecte a la facturació de l'any anterior. Bona part d'aquest increment ha estat marcat per la marxa dels mercats internacionals.
Durant l'any passat, les vendes internacionals van arribar a créixer fins a un 46%, sobretot gràcies als acords amb distribuïdors locals i al fet que la firma ha consolidat presència als mercats britànic i americà. “A l'exterior, sempre hi venem a través d'acords amb restaurants o cadenes d'hostaleria”, va explicar Ferran Ribalta, director de l'empresa, a l'Agència Catalana de Notícies. Entre les fites que es van aconseguir el 2016, sempre segons Ribalta, hi ha el fet d'haver-se estès de costa a costa dels Estats Units. “Abans estàvem a Nova York, però ara també se'ns pot trobar a Califòrnia”, va explicar.
L'any passat, l'empresa garrotxina també va vendre aigua embotellada a Itàlia i als Emirats Àrabs. I per aquest 2017, l'aposta en mercats exteriors de l'empresa embotelladora és consolidar-se (o tornar a tenir presència) a mercats com la Xina, Austràlia i els països del centre d'Europa.
Créixer als lineals
L'any passat Sant Aniol va embotellar 20 milions de litres d'aigua. Des d'ampolles de 25 centilitres fins a garrafes de 5 litres, en format PET (plàstic) o bé vidre. Segons el director general, l'empresa no fa marca blanca, ja que té com a objectiu posicionar-se en el segment d'aigües de qualitat.
A més de l'exportació, l'aposta de l'empresa també és centrar les seves vendes en el canal Horeca, que representen el 69% de la facturació, i en el de l'alimentació, que actualment són el 20%. L'exportació representa l'11% del global de la facturació.
Sant Aniol vol créixer ara en els lineals dels supermercats. “L'any passat vam fer vendes a BonÀrea i també vam començar a tenir tractes amb Bonpreu; sí que és cert, però, que ens costa introduir-nos en els supermercats perquè no tenim prou múscul comercial, perquè nosaltres només venem aigua”, va admetre Ferran Ribalta.
Tot i això, Sant Aniol ha sabut incrementar el negoci en el sector. L'any passat les vendes de l'empresa gironina a les grans cadenes d'alimentació van créixer un 29%. Sobretot, a través de formats com el 500 gotes (l'ampolla de 25 cl), que gairebé va doblar vendes, o amb les ampolles de plàstic.
Continuar creixent
Per aquest 2017, la firma manté la intenció de continuar creixent per damunt dels dos dígits. I de moment, les expectatives es compleixen, perquè durant el primer trimestre l'empresa ja ha registrat increments de negoci del 20%.
Sant Aniol, que té 35 treballadors, ha portat a terme un pla d'inversió a la seva planta embotelladora durant els darrers tres anys. En total, ha destinat 1,1 milions d'euros a modernitzar-la i a millorar el sistema de producció. L'any 2016, l'empresa va tancar aquest pla d'inversió destinant 300.000 euros a la factoria. La resta, fins a arribar als 1,1 milions, són inversions que es van fer durant els anys 2014 i 2015.