Noel Alimentaria va tancar el 2016 amb una facturació de 225 milions d'euros
L'empresa consolida la posada en marxa de la nova planta d'embotits picats curats amb una inversió global de 42 milions d'euros en els darrers tres anys
Noel Alimentaria, una de les principals empreses d'elaborats carnis de l'Estat, ha tancat el 2016 amb una facturació de 225 milions d'euros, xifra que representa el 8,7% més que l'any anterior, quan va facturar 207 milions d'euros. Amb aquest increment de 18 milions d'euros anuals, encadena un any més de creixement continuat i sostingut. L'empresa, de Sant Joan les Fonts, està especialitzada en la producció i distribució de pernil dolç i serrà, embotits, carns fresques i plats preparats destinats tant al mercat nacional com a l'internacional.
Les línies Grand Bouquet i Delizies i el fuet és on l'any passat hi va haver un creixement comercial més gran. L'empresa també va consolidar la seva tercera posició en quota de mercat amb el pernil dolç, amb el 6%, una xifra que els manté com a líders en grans supermercats.
La companyia, que té més de 1.000 treballadors, espera continuar creixent també en volum de producció. L'any passat van arribar a les 53.876 tones, una dada que representa el 8,7% mes que l'any anterior, quan es van produir 49.568 tones de productes. Noel espera arribar a les 57.000 aquest any.
Pel que fa a la internacionalització de l'empresa, actualment les exportacions representen més del 50% del total de la facturació anual. En concret, el 40% correspon al pernil serrà, un 40% més al xoriç i al fuet, el 15% a les tapes i el 5% restant a altres productes, com el pernil de bellota. La companyia treballa amb més de 55 estats.
Amb l'objectiu de continuar creixent tant en el mercat nacional com en l'internacional, Noel està consolidant la nova planta d'embotits picats i curats que va posar en marxa l'any passat. La nova fàbrica, de 18.000 metres quadrats, ha comportat una inversió de 42 milions d'euros en els darrers tres anys. Disposa d'una plataforma logística i amb línies per fer rodanxes creades per produir especialitats. La previsió és que funcioni a ple rendiment els mesos vinents.
D'altra banda, la càrnia ha fet també una important aposta en I+D durant el 2016. Una de les principals novetats és el llançament d'una nova gama Veggie, una selecció de productes sense carn en els quals s'utilitza la clara d'ou com a base proteica. La iniciativa es va presentar al Saló Alimentària i es va convertir en la guanyadora del premi Innoval en la categoria de salut i confiança. La línia es va començar a comercialitzar a l'estiu.