Cafès Cornellà remunta i intensifica l'exportació
El 2012 la baixada del consum al sector de l'hostaleria va afectar l'empresa
L'any passat les vendes ja van créixer un 16% i va tornar a facturar sis milions d'euros
Obre mercat a Europa de l'Est
L'empresa gironina Cafès Cornellà, amb seu a Fornells de la Selva, ha remuntat xifres després de veure's atrapada per la crisi. La baixada del consum al sector de l'hostaleria (on centra bona part del negoci) va passar-li factura a partir del 2012. L'empresa es va veure obligada a frenar el seu pla estratègic i no va ser fins l'any passat que va aconseguir reprendre'l. El 2016 Cafès Cornellà va créixer un 16% i va tornar a facturar sis milions d'euros. Sobretot, gràcies a les exportacions, segons publica ACN.
Cafès Cornellà, empresa familiar fundada el 1920, té la planta de torrefacció al polígon industrial de Fornells de la Selva. Ara fa cinc anys la firma va posar en marxa un pla estratègic amb l'horitzó del 2015, que es fixava com a objectius incrementar fins a un 60% la facturació, i arribar a superar els deu milions d'euros i doblar el nombre de clients. La crisi econòmica, però, va aixafar els plans de l'empresa. Cafès Cornellà centra bona part del negoci en el segment dels hotels, restaurants i cafeteries, i la baixada del consum va afectar-la de ple. “Hem passat anys amb davallades importants, properes al 15%”, admet el director general, Pere Cornellà. “La crisi va afectar de ple els nostres projectes i ens va provocar un sotrac”, precisa Pere Cornellà.
Ara, però, la firma gironina ha començat a remuntar números i allà on ha crescut més ha estat en l'exportació, un 50%. De fet, de les 800 tones de cafè que va processar l'any passat l'empresa, 200 es van vendre en mercats exteriors.
Històricament, Cafès Cornellà venia a França, però l'any passat va incorporar l'Europa de l'Est a la seva cartera. En concret, Hongria, Ucraïna i Polònia. “Són països on el consum de cafè s'està incrementant; hi distribuïm cafè torrat en gra per al sector de l'hostaleria”, afirma.
Ara Pere Cornellà explica que toca posar en marxa allò que la crisi va posposar. Per això, l'empresa ja ha engegat un nou pla estratègic, fins al 2020 (precisament, quan Cafès Cornellà celebrarà el centenari). El director general avança que l'objectiu per a aquest 2017 és “obrir algun nou país i arribar a créixer un 17% en global”. Cornellà manté l'aposta pel canal dels hotels, restaurants i cafeteries, que representa fins a un 62% de la facturació.