Pomes lletges contra el malbaratament
El grup Nufri ha posat en marxa una iniciativa comercial que està a mig camí del màrqueting i els fins socials. Es tracta de donar valor a la poma Fuji de segona categoria, que normalment presenta un aspecte visual poc atractiu tot i conservar totes les propietats i el seu sabor. Amb la col·laboració de Plusfresc i de Mans Unides, l'empresa hortofructícola lleidatana comercialitzarà bosses envasades de dos quilos d'aquesta poma a un preu una mica inferior, entorn d'un 20%, al que tindria una Fuji de gamma alta. Es tracta de donar sortida a aquestes pomes i evitar així el malbaratament alimentari.
Les bosses portaran inscrit el lema “Ningú és perfecte, no et fiïs de les aparences i gaudeix del millor sabor”. Part dels ingressos que s'obtinguin amb la venda d'aquestes pomes, un mínim de 3.000 euros, es destinaran a un projecte de Mans Unides per ensenyar pagesos del Camerun a cultivar d'una manera sostenible. De moment, aquestes bosses de pomes es poden comprar als establiments Plusfresc tot i que Nufri manté contactes amb altres cadenes de distribució per tal de fer arribar la campanya arreu de l'Estat.
Els diners recaptats es destinaran a una escola de capacitació agrària del Camerun. “No és un tema de donar peixos sinó d'ajudar a pescar”, ha assenyalat Ignasi Argilés, director de producció de Nufri.