Economia

pagesia

Aitona impulsa una nova acció per dur turistes als fruiters

El projecte Fruiturisme es proposa divulgar els valors i la dedicació de la gent del camp entre els visitants

L’Ajuntament d’Aitona (Segrià) ha impulsat una nova campanya que, emmarcada en el projecte Fruiturisme, vol promocionar la fruita i afavorir la seva comercialització a través del turisme.

Mitjançant aquesta proposta, batejada com a Aitona en fruita, els turistes que visitin el Baix Segrià podran recórrer els camps de fruita acompanyats per un pagès local i un guia, que els explicaran i ensenyaran com es recol·lecten els préssecs, nectarines, paraguaians i nectarines planes.

L’objectiu d’aquesta campanya és donar a conèixer i difondre la qualitat i la varietat de la fruita d’Aitona i explicar el treball i la dedicació dels pagesos. D’aquesta manera, els turistes podran comprovar de primera mà com es recol·lecta la fruita i la podran degustar directament de l’arbre. A més, tindran l’oportunitat de visitar una cooperativa on els explicaran tots els passos del procés de tractament, des que el pagès porta la fruita fins que surt preparada per a la distribució.

Per ampliar les possibilitats de visites, Aitona en fruita oferirà també rutes alternatives per a aquelles persones que vulguin conèixer els camps pel seu compte i no a través de visites guiades.

La Diputació de Lleida avala la campanya i el vicepresident tercer, Gerard Sabarich, ha volgut agrair a l’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, “el seu esforç donar valor a aquest producte de gran qualitat”.

LA FRASE

Ens permet ensenyar com es passa del rosa de l’arbre florit al vermell de la fruita
Rosa Pujol
alcaldessa d’aitona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona