Julià Grup de Sils doblarà la seva plantilla en tres anys
L’empresa de mobiliari i disseny inverteix 3 milions d’euros en l’ampliació de la seu central, que inclourà la construcció d’un gimnàs
Preveu obrir una botiga al centre de Barcelona i de Madrid
L’empresa de mobiliari i de disseny Julià Grup doblarà la plantilla –110 treballadors– en tres anys, ja que vol créixer i obrirà una dotzena de botigues a l’Estat espanyol. El director general, Francesc Julià, calcula que a finals del 2020 podrien tenir gairebé 250 treballadors.
Julià Grup fa el 90% de les vendes via comandes en línia. La majoria dels seus productes pesen menys de noranta quilos, cosa que permet que puguin ser desmuntats i embalats per ser transportats. Julià assenyala que el model del gegant suec Ikea els va ajudar a superar la crisi. El 2007, les vendes a l’Estat espanyol van caure un 70%, però l’empresa ja havia començat a exportar.
L’empresa invertirà 3 milions d’euros en l’ampliació de la seu central de Sils. Julià explica que construiran una sala d’actes, més espai per a les oficines, un servei de cuina, una botiga pilot (d’experimentació) i fins i tot un gimnàs. “Volem un espai molt obert d’oficines, amb mentalitat molt nova. Tindrem espais per al personal, per compartir idees, amb zones comunes de descans, menjador i una cosa molt rellevant: el gimnàs. Volem que es puguin aprofitar les hores abans de començar la jornada o les del final, i que la gent se’n pugui anar a casa amb tot fet.”
Julià Grup té la seu central al polígon del Bosc d’en Cuca, a Sils. Les instal·lacions, de 7.000 m², inclouen un espai per a la investigació i la recerca i un estudi de fotografia per a l’elaboració dels catàlegs i productes. A més, disposa d’un magatzem de 30.000 m² a Fogars de la Selva i un centre d’exposició a Hostalric.
La societat va néixer el 1982 com a empresa de representació de mobiliari (sobretot matalassos), però ha evolucionat, i ara es dedica al mobiliari, al disseny i al desenvolupament. “La nostra filosofia és produir un 50% a Àsia i un 50% a Espanya, i és la mateixa en la venda.”
Obertura de botigues
L’empresa s’emmiralla en el món de la moda, explica Julià. Després d’obrir mercat en línia a Itàlia, França i l’Estat espanyol, ara el grup té en marxa les negociacions per obrir botigues a les principals ciutats de la Península. Barcelona i Madrid seran les primeres. “Necessitem crear marca pròpia [Kavehome] i arribar al client final. Tenim el 90% de la cadena: el disseny, la fabricació, l’emmagatzematge i la logística.”
L’empresa actualment té delegació a Ho Chi Minh (Vietnam), Shenzhen (Xina) i Nova Delhi (Índia). En les delegacions, hi ha departament de desenvolupament del producte i control de qualitat. Recentment han obert local, magatzem i oficina a Iecla (Múrcia), on centren la producció espanyola de “tot el que és la tapisseria”, detalla Julià.
L’empresa disposa de quatre distribuïdors en exclusiva de la marca LaForma (amb unes 5.000 referències) i una xarxa d’agents comercials. Els distribuïdors són a Seül (Corea del Sud), Melbourne (Austràlia) i Tòquio (Japó). Els principals mercats de Julià són l’Estat espanyol, Itàlia, Holanda, Austràlia, la Xina, Alemanya i França. Calcula que tancarà el 2017 amb una facturació de prop de 45 milions d’euros.