Frit Ravich invertirà 4 milions en una sala de fregir patates
Permetrà que l’empresa de Maçanet de la Selva incrementi un 20% la capacitat de producció el 2018
La inversió forma part del pla estratègic per arribar a facturar 300 milions d’euros el 2020
L’empresa Frit Ravich, amb seu a Maçanet de la Selva, incrementarà un 20% la capacitat de producció el 2018. La firma invertirà 4 milions d’euros en l’ampliació de part de la fàbrica amb una nova sala per fregir patates casolanes –el seu producte estel·lar– i fruita seca. La inversió forma part del pla estratègic en què Frit Ravich està immersa i que té com a objectiu arribar a facturar 300 milions d’euros l’any 2020.
L’empresa preveu tancar aquest exercici amb un creixement del 5% de la xifra de negoci. Entre les novetats que ha tret al mercat hi ha xips vegetals, fruita seca sense sal i còctels inspirats en l’essència de diferents països. L’última incorporació al seu catàleg és un nou envàs de patates amb la imatge del Girona FC per celebrar l’ascens de l’equip a primera divisió. Aquestes patates es distribueixen sobretot en bars, restaurants i cafeteries gironines i se’n preveu vendre més de 200.000 unitats.
Frit Ravich produeix patates, snacks i fruita seca i distribueix les principals marques de snacks dolços. Durant els darrers anys, l’empresa ha mantingut una forta empenta inversora. Als 32 milions d’euros que va suposar la posada en marxa del magatzem totalment automatitzat i el nou edifici d’oficines, aquest 2017, l’empresa hi ha sumat 6 milions més. La inversió ha permès engegar una planta fotovoltaica de 1.584 panells (que és al teulat del centre logístic de Maçanet) i també aixecar un nou magatzem a les Illes Canàries, situat a Las Palmas; l’obra s’acabarà el primer trimestre de l’any vinent. Per al 2018 centrarà les inversions en la part productiva i destinarà 4 milions en una nova sala de fregidores a la fàbrica de Maçanet.
LA XIFRA
28 tones de patates cada setmana
Frit Ravich produeix 28 tones de patates casolanes (el seu producte estel·lar) cada setmana; 36 tones de patates industrials, 225 tones de fruita seca i 24 tones d’aperitius. L’empresa està immersa en un pla estratègic que arriba fins al 2020 segons el qual, explica la directora general de Frit Ravich, Judith Viader, l’empresa mantindria “un creixement sostingut de la xifra de negoci d’entre el 5% i el 8% anual”. Frit Ravich se centra en el mercat català i estatal tot i que també exporta (un 5% de la facturació).