Economia

Economia

El sector porcí ja pesa més a fora

El 60% del producte de les indústries càrnies del porc ja es ven a fora, segons Porcat

Les grans empreses pensen en créixer

Primer van ser profetes a la seva terra i ara es mengen el món. Les empreses catalanes de productes derivats del porc han fet del món el seu mercat principal i no pas com una estratègia per fer front a la crisi o a un possible boicot sinó com a creixement natural del seu negoci. Ho reconeixia Ricard Parés, director de Porcat, l’Associació Catalana de Productors de Porcí, que xifrava les exportacions en un 60% i desmentia que les empreses fossin objecte de boicot per part d’Espanya: “Ni hi ha hagut efectes ni preveiem tampoc que n’hi hagi”, va manifestar. Empreses com ara Espuña, Noel Alimentaria o Grupo Jorge van participar ahir en un col·loqui organitzat per Roca Junyent.

Algunes companyies, entre les quals Splendid Foods (Can Duran o Casa Sendra) o Enrique Tomás, presenten un pla de creixement exterior espectacular. En el cas de l’empresa de Seva, el seu conseller delegat, David Garcia-Gassull, deia ahir que l’exercici del 2017 serà “el primer any del procés d’internacionalització de la marca” i que tancarà amb un creixement del 300% en les vendes a fora. “La intenció és aconseguir un creixement agregat del 500% en els pròxims tres anys”, explicava, i és que la planta de producció del grup ja està homologada per produir segons els estàndards d’una trentena de països. Enrique Tomàs, al seu torn, va explicar que ja disposa d’una xarxa de 104 botigues, de les quals 11 són a l’exterior (cinc a Mèxic, cinc més a Londres i una a París). A més, planteja el desembarcament als Estats Units i projectes en països com ara Perú, Bèlgica, Luxemburg o Alemanya.

En els darrers deu mesos la cadena de pernils i entrepans ha obert 12 establiments i en té 17 en obres que preveu obrir abans del primer trimestre del 2018, ubicats a Barcelona, Madrid, Bilbao, Londres o Roma, entre d’altres. L’objectiu d’Enrique Tomás és tenir 100 botigues a Barcelona i comarques, 100 a Madrid, 100 a la resta d’Espanya i 200 més repartides per ciutats del món. Aquest pla de negoci suposaria tenir un 40% dels establiments fora de l’Estat espanyol, que es preveu que acabin facturant el 60% del total de la cadena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona