Economia

turisme

El Maresme intensifica les accions per millorar l’oferta turística actual

El projecte conjunt per crear producte comarcal que es presentarà al Feder, l’impuls a la xarxa de senders i la recerca de nous nínxols de mercat són a la llista de deures pel 2018

Presenten el Pla d’Accions als agents del territori

El Maresme és un territori que encara no ha explotat al màxim la seva capacitat d’atraure turistes. Amb un potencial encara per descobrir i amb la ferma voluntat de trobar noves estratègies que converteixin la comarca en un referent pels visitants de fora, ahir es va presentar el Pla d’Accions de Turisme 2018. La llista de propostes, dissenyades des del Consorci de Promoció Turística del Maresme, és llarga i ambiciosa, però té clar que en un món globalitzat la singularitat encara té marge i que cada dia s’ha de lluitar per posicionar les destinacions de vacances en un sector rabiosament competitiu com és el turístic.

El Consorci, a través del seu president, Joaquim Arnó (PDeCAT) es va passejar ahir per tres municipis del nord (Santa Susanna), centre (Arenys de Mar) i sud (Alella) com a exemple clar de voler teixir les complicitats necessàries entre les trenta poblacions del Maresme per poder mostrar al món una oferta àmplia i de qualitat del què ara s’anomena experiència turística. En aquests escenaris, Arnó va aprofitar per presentar el nou vídeo promocional de la comarca on es plasmen les múltiples opcions que el turista té a les seves mans a l’hora d’escollir. “Hem aconseguit incloure les particularitats dels trenta municipis”, va destacar Arnó.

Dels sis àmbits de treball previstos en el pla, destaquen la proposta conjunta de producte turístic que es vol presentar als ajuts europeus del Feder i que el president del Consorci confia que inclogui a totes les poblacions. També es recull l’impuls de la xarxa de senders que recentment ja ha estat degudament senyalitzada i que representa un total de 350 quilòmetres arreu del territori. La neteja de tot el fons marí del litoral abans de la temporada turística “perquè la qualitat de les platges també s’ha de veure dins del mar” o la creació del Maresme Film Cluster per facilitar la feina a les productores que busquen localitzacions són altres iniciatives previstes pel 2018.

Esports i gastronomia

El 2017 al Maresme s’hi van celebrar més de 150 proves esportives i des del Consorci de Promoció Turística es treballa per optimitzar l’oferta existent de places als diferents espais esportius amb la vista posada a rebre competicions de fora de la comarca. Pel què fa a l’àmbit gastronòmic, Joaquim Arnó va anunciar el projecte de creació d’un Col·lectiu de Cuina integrat pels professionals més reconeguts del territori per fer d’abanderats dels avantatges del consum dels productes de proximitat. La promoció de la guia que recull l’oferta d’activitats i recursos per a escolars que funcionen a la comarca o la prevista per impulsar el conjunt de mercats, sedentaris i no sedentaris, a través de la figura d’un director de mercats també van ser presentats ahir.

Joaquim Arnó va anunciar l’organització d’una Setmana del Turisme i va posar l’accent en la col·laboració amb el Tecnocampus a l’hora de treballar més i millor en el marc d’un observatori per a la qualitat del turisme centrat en el Maresme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.