Economia

JORDI ARILLA, JOAN SERRA I EMILIO HERNÁNDEZ

CONSELLER DE GESTIÓ PARCMOTOR, ALCALDE DE CASTELLOLÍ I CONSULTOR DE CELLNEX TELECOM

“Ara aportem serveis, seguretat i instal·lacions”

Després d’anys de dèficit, els nous gestors del Parcmotor de Castellolí fan un pas endavant amb socis tecnològics per atreure empreses a l’Anoia

Quines novetats han presentat al Parcmotor?
[Jordi Arilla] Som una empresa privada suma de diverses del món del motor dedicades a la promoció del motor i a esdeveniments que tirarem endavant una instal·lació que en deu anys va ser deficitària. Aquí hi havia un deute molt gran amb l’Institut Català de Finances, proveïdors i creditors, i ho hem deixat tot net. Amb una gestió professional i endreçada, pot ser un bon negoci per a l’empresa privada i una bona oportunitat per a l’administració per dur riquesa, activitat i esport en una àrea oprimida per la crisi. [Joan Serra] S’obre una nova etapa, després d’una situació precària, per ser molt competitius, ja que som un dels circuits més sanejats econòmicament, amb un gestor referent a nivell mundial i amb un soci tecnològic català, Cellnex Telecom, que ens aportarà tecnologia per al vehicle del futur, autònom i connectat. Volem situar-nos en el món com una instal·lació propera a Barcelona perquè les marques vinguin, ens utilitzin i creïn riquesa al territori i llocs de treball. A l’Anoia tenim el Campus Motor Anoia, que amb l’ajut de la Generalitat i el clúster d’automoció ens vendrem com a Catalonia Living Lab. [Emilio Hernández] Cellnex, com a líder en antenes de telecomunicacions, estava preocupat per veure com podia afectar el vehicle connectat les seves infraestructures i estava buscant un entorn per convertir-lo en el seu laboratori.
Quina diferència hi ha amb el que s’oferia fins ara?
[J.A.] Teníem un circuit amb limitacions, fet amb molt d’entusiasme però amb pocs recursos i sense connectivitat. Ara aportem aquesta tecnologia, però també serveis, seguretat i instal·lacions amb capacitat perquè les utilitzin la indústria de la tecnologia i el públic amateur, apropant-les a l’aficionat, per a totes les disciplines: circuit de trial, de motocròs, pistes d’enduro, el pal de paller del circuit de velocitat... I plantegem cursos de tot, també per als cotxes 4x4, perquè hem de ser sensibles al medi ambient. [J.S.] Inicialment va néixer de la Federació Catalana de Motociclisme per a la preparació de pilots i, ara, sense deixar de potenciar l’esport, s’intenta captar indústria del sector de l’automoció. [E.H.] Amb la infraestructura de Cellnex es podrà convertir en un laboratori d’anàlisi del big data orientat a l’automoció. Amb antenes i xarxes wifi dins el circuit, els vehicles podran enviar centenars de paràmetres en temps real. També per a empreses de videojocs de carreres, perquè hi haurà càmeres que permetran associar-hi imatges.
Quan estarà a ple rendiment?
[J.A.] El rendiment l’optimitzarem dia a dia amb el que tenim. Ha passat a ser un circuit gairebé sostenible, però anem més enllà, amb una nau de 700 m² per donar servei a les marques, amb un cobert de 450 m² per a sales de conferències, brífings, menjador o càtering. Acabem d’obrir una cafeteria punt de trobada, tenim una àrea de marxandatge, atenció als pilots i escola. Abans la instal·lació tota sola menjava tant que tenia pèrdues, i ara busquem recursos i hem trobat empreses i socis que ens permet que a l’administració no li costi res. Hem de generar riquesa. [E.H.] Des de Cellnex ja estem desenvolupant uns pals autosuficients per col·locar-hi antenes i càmeres compromeses amb fabricants prèmium que començaran projectes aquí. També portarem competicions universitàries de cotxes i motos elèctriques. [J.S.] L’Ajuntament ha entrat al patronat de la Fundació Catalana per l’Esport de Motor per fer visible l’entesa pública i privada i fa mesos que es fa publicitat del projecte, i amb la Generalitat hem fet missions comercials a la Xina, el Canadà, Mèxic i Alemanya, i l’han vist amb molt bons ulls.
Quins clients tenen?
[J.A.] El de referència ha sigut McLaren, amb el qual tenim un acord per desenvolupar una sèrie de vehicles i ens demana totes aquestes tecnologies, serveis i prestacions. Volvo va fer aquí la presentació mundial de camions híbrids i amb gas; BMW va fer la del Sèrie 5 i va portar 3.500 persones durant un mes; Renault, la presentació dels 4x4 industrials; Jaguar ara és aquí, i Seat fa ara les fotos d’estudi i anuncis del nou Cupra. Els serveis, l’entorn, la marca Barcelona, ens donen credibilitat i força.
Quina inversió han fet?
[J.A.] Només els tres primers mesos hem invertit 770.000 euros en seguretat i hem posat un dipòsit d’aigua d’un milió de litres perquè estem en un entorn natural. Enguany tenim una inversió d’un altre milió d’euros en instal·lació pròpia. La inversió serà milionària i tenim al davant 35 anys de gestió per recuperar-lo i treure’n rendiment. No tenim pressa. Primer hem fet un pas enrere per fer-ne després dos endavant. L’objectiu és oferir a final d’any els serveis de connectivitat i espais d’un circuit exemplar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Catalunya tindrà fruita de Km0 malgrat la sequera

barcelona

Cau un 14,6% el nombre d’hipoteques al març

Barcelona
món

L’economia alemanya entra en recessió

barcelona
economia

Brussel·les aprova la compra de l’operador de satèl·lits Inmarsat per part de Viasa

barcelona

Condemnat un empresari per amenaçar en fer fora el 25% de la plantilla si votaven CCOO

barcelona
Egipte

Reobert el trànsit marítim al Canal de Suez després de retirar un mercant encallat

Barcelona
mon

L’economia alemanya entra en recessió per culpa de la inflació

barcelona
CONSUM

Unió de Pagesos denuncia que la llet de marca blanca els està matant

banyoles

La sequera ja afecta el 30% de la indústria metal·lúrgica

Barcelona