Economia

Pangea, el Decathlon del viatge

20 milions d’euros ha aixecat en tres rondes de finançament, la darrera, de 9 milions, a l’abril. Prou per pagar l’expansió

Decathlon aterra a Catalunya l’olímpic 1992 i David Hernández, habitual de la botiga d’articles esportius d’un amic, pressent que aquell negoci familiar té els dies comptats. L’infaust pronòstic es va complir; l’antic establiment no va poder fer front als canvis en el mercat i va acabar tancant. Lluny d’abominar les grans cadenes, Hernández queda fascinat per sempre més per aquests negocis d’ambició global, com ara Decathlon, Zara i Ikea, que han canviar la manera de comprar material d’esports, moda o mobles.

Tant és així que temps després –13 anys en fa- mentre cursa un MBA decideix fer un gir a la seva vida i emprendre en el sector del viatge turístic, en què, segons diu, hi ha espai per innovar. El resultat és Pangea, que va veure la llum el novembre del 2014 com a societat i que un any després va obrir una primera botiga a Madrid; després, l’abril del 2018, una segona a Barcelona, als 1.700 m² que havien estat el cinema Club Coliseum de la Rambla de Catalunya. L’espectacularitat de l’establiment vol ser un reclam per a aquelles persones que vulguin un producte a mida sense haver-se de passar moltes hores a internet o pagar molt per l’exclusivitat d’un servei personalitzat: “No som una botiga de luxe, volem democratitzar el viatge a mida”, indica el fundador i màxim responsable de la companyia.

Pangea aposta per l’omnicanalitat, el que vol dir que ven els seus productes a través del portal d’internet, de l’aplicació mòbil i en botiga, però és aquí on desplega tot el seu arsenal: “La botiga ha de donar un plus, una experiència de compra i un tracte humà”, diu. Pangea és un supercontinent per als amants del viatge. També es pot trobar inspiració bibliogràfica a l’espai que hi té la Casa del Llibre, o mentre es gaudeix d’un àpat al restaurant La Colosal o s’adquireix una maleta a la botiga. També s’hi organitzen xerrades, tallers i activitats culturals. “Són negocis complementaris que enriqueixen l’experiència, generen tràfic, propicien la venda creuada i m’ajuden a pagar el 80% del lloguer”, explica Hernández.

Pangea té la filosofia start-up i vol créixer ràpid. Les botigues de Bilbao i València es posaran en marxa abans que acabi l’any i la previsió és obrir-ne fins a 15 a l’Estat. L’any que ve ja començarà la internacionalització per l’Amèrica Llatina. “Potser estic boig però em crec que puc canviar el món, vull muntar el Decathlon dels viatges”, afirma entusiasta David Hernández.

Pangea s’acosta al llindar de la rendibilitat, break-even, però encara està definint el model: d’aquí a sis mesos estarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.