Economia

La logística per al comerç electrònic inspira la innovació d’Àngel Mir

El fabricant de portes industrials viu un any fèrtil en novetats, també relacionades amb l’eficiència energètica i la seguretat. La companyia espera vendre un 10% més enguany

L’agilitat en la recepció i l’expedició de comandes sense necessitat d’emmagatzemament associada al boom del comerç electrònic està revolucionant la logística i està sent un dels principals motors de la innovació d’Àngel Mir, la companyia de portes industrials de Corçà (Baix Empordà). En aquest sentit, el 2019 està sent un any especialment fèrtil per a la presentació de novetats i alguna patent europea, relacionades amb aquesta transformació. A més, la seguretat i l’estalvi energètic de les tasques logístiques també estan fent evolucionar la ja extensa gamma de productes de la firma. Fins a 250 referències bàsiques diferents formen el catàleg d’Àngel Mir, en què es poden trobar portes ràpides de lona, tallafocs, enrotllables, seccionals, plegables, per a molls de càrrega i residencials; també solucions per a molls de càrrega com ara rampes, taules elevadores, abrics, falques i diversos elements de seguretat. Jordi Funallet, controlador financer, puntualitza que Àngel Mir no ven productes, sinó projectes a mida.

La producció de les portes i les solucions logístiques se centralitza a les instal·lacions de 22.000 m² ubicades entre els municipis de Corçà i Cruïlles, on també hi ha les oficines centrals de l’empresa. El creixement dels darrers anys -el 2018 les vendes van créixer un 12% i la previsió enguany és del 10%- ja ha activat un pla per fer una ampliació en uns terrenys pròxims que han estat adquirits. L’evolució d’aquest mercat, molt lligat al de l’economia del país, determinarà el calendari d’execució, segons diu Funallet.

Àngel Mir comercialitza i instal·la directament els seus productes. Ho fa des de les oficines centrals a Corçà, o des de les delegacions comercials i tècniques de l’empresa a Rubí, València i Sevilla. Allà on no arriba la força de venda de la companyia empordanesa, hi ha una xarxa de distribuïdors i instal·ladors autoritzats.

La preparació dels comercials i instal·ladors propis i aliens es du a terme en un centre de formació que la companyia empordanesa va fundar fa uns cinc anys.

Internacionalització.

Actualment, un 30% de les vendes es fan a l’estranger. Àngel Mir exporta a uns cinquanta països, principalment d’Europa, l’Amèrica Llatina i els països de la Mediterrània i l’Orient Mitjà. L’objectiu és invertir la proporció i que les vendes a l’exterior representin el 60% de la facturació, de manera que s’està reforçant el departament de vendes internacionals. Ara bé, no hi ha calendari per assolir aquest propòsit.

Àngel Mir va néixer el 1967 per iniciativa d’Àngel Mir, avui president, com una serralleria a la Bisbal d’Empordà. El boom del turisme i de la construcció de segones residències a la costa va orientar el negoci cap a la porta residencial. Fins a la dècada dels vuitanta, la companyia no va fer l’aposta estratègica de penetrar en el món de la porta industrial, amb la qual cosa es va obrir un mercat de gran abast i més valor afegit.

A partir d’aquí, el creixement es va basar a entendre les necessitats de cada sector d’activitat i proporcionar una resposta adequada a cadascú: supermercats, magatzems farmacèutics, empreses càrniques o de peix, etc.

En la dècada dels noranta, la nova frontera d’Àngel Mir és la logística, que ha obligat l’empresa a anar més enllà de les portes i proporcionar solucions més complexes. Avui dia un dels productes estrella és el sistema de càrrega i descàrrega Isoperfect, que segella el vehicle frigorífic al moll perquè no es perdi energia i integra tot un sistema de prevenció de riscos laborals.

Més de cinquanta anys després dels inicis amb les portes residencials, aquest mercat només representa un 5% de la facturació.

La companyia destina cada any al voltant d’1 milió d’euros a renovar maquinària, programari i la flota de vehicles.

ÀNGEL MIR

Facturació
21 M€
Treballadors
206
Any de fundació
1967
A més d’Àngel Mir, president, i Maite Pons, directora general, la segona generació ja s’ha incorporat a l’empresa: Àngel Mir Pons és director comercial, i Maite Mir Pons és directora financera.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia