‘Target’ i usos de tot tipus
PARC connecta conductors amb propietaris de places de garatge
Una estudiant de la UOC llança una app que ensenya a llegir a nens autistes
Que aparcar el cotxe és un dels grans maldecaps de la vida moderna ho saben tots els que es mouen sobre quatre rodes. L’aplicació PARC intenta reduir aquest estrès posant en contacte conductors i propietaris d’aparcament, que lloguen places a 99 cèntims d’euro l’hora. El 90% de l’import va al propietari de la plaça i el 10% restant a l’empresa creada pels joves Marc Coderch, economista, i Àlex Bosch, programador. L’app compta ja amb 35 garatges, a les ciutats de Barcelona, Esplugues de Llobregat i Sant Andreu de la Barca, i 7.000 usuaris. També va sumant suports, en aquest cas de comerços i persones que volen reduir la seva petjada ecològica, la start-up GoZeroWaste, que amb la seva app ajuda a fer compres amb el mínim residu possible. Per aconseguir-ho, el mòbil geolocalitza les botigues properes que venen aliments sense plàstic i a granel, a banda de proposar reptes com ara anar a comprar amb carmanyola. Va néixer a Barcelona però ja està present en una vintena de ciutats. De l’efervescència que hi ha a la capital catalana també n’han sorgit empreses com Nepcom, que ha creat una aplicació que fa que les converses s’autodestrueixin per protegir informació confidencial, i LexGoApp, que ajuda a trobar un advocat ajustat a les necessitats de cada usuari i es compromet a enviar un mínim de dos pressupostos en menys de 24 hores.
LexGoApp és una de les empreses ubicades als 11.000 metres quadrats que Barcelona té al Palau del Mar en l’anomenat espai Pier01, un dels projectes més ambiciosos de l’associació Barcelona Tech City. Hi conviuen més de 100 companyies i start-ups amb l’objectiu de fomentar la innovació i la col·laboració. En el cas de les instal·lacions de Barcelona Activa, acullen actualment 18 empreses que desenvolupen apps en fase d’incubació, entre ells Dribo, una autoescola digital al cent per cent. També en tenen una desena de preincubats, que significa que ajuden els emprenedors a validar si els seus productes i serveis tindran sortida al mercat i també la viabilitat econòmica del negoci. És el cas, per exemple, de Cravy, una app per demanar una comanda i pagar des del mòbil i eliminar així les esperes en cafeteries i restaurants propers.
De les universitats també en surten molts projectes, alguns dels quals aconsegueixen sortir al mercat. Un equip liderat per la UPC ha creat una app que proporciona informació sobre la qualitat de l’aire que es respira en temps real per “reforçar la consciència de la ciutadania per reivindicar el dret a un aire net”, mentre que Gemma Fàbregas, màster en aplicacions multimèdia de la UOC, ha fet una campanya de finançament col·lectiu per recaptar 17.000 euros per llançar l’aplicació Jo també llegeixo, que ensenya a llegir a nens amb síndrome de Down i autisme. Està ja en fase de proves i sortirà abans de final d’aquest any.