Iebosa s’obre al negoci de mascaretes brodades
La firma dedicada al teixit de brodats per a cotilleria amplia la seva activitat i preveu vendre fins a 1 milió d’euros d’aquest producte de protecció
Iebosa, una empresa industrial dedicada a la fabricació de punts i teixits brodats per a cotilleria i moda ha creat una nova línia de negoci amb mascaretes brodades. El producte va dirigit a empreses que tenen personal de cara al públic i que aspiren a donar una imatge unificada amb aquest element de protecció davant del virus.
El director general i quarta generació de la firma sabadellenca, Pedro Martí, recorda que un dissabte -amb la fàbrica aturada per l’estat d’alarma- es van posar a desenvolupar prototips de mascaretes amb brodats incorporats, la seva especialitat.
“Vam buscar la tela que complís els requisits sanitaris de protecció i juntament amb el director de producció vam desenvolupar la nova línia de negoci”, explica Martí.
Iebosa ha invertit 20.000 euros per adquirir maquinària nova i adaptar algunes de les que ja tenien, però també per formar els seus empleats en la nova activitat. Ara com ara, a més de la producció a la fàbrica de Sabadell, han subcontractat altres tallers de Catalunya i Portugal. Si les comandes creixen com preveuen, els plans de la companyia són crear una línia de confecció al Marroc. “Tenim sis persones fent la confecció interna, però necessitem suport extern. Ara amb tallers propers i més endavant, amb més llunyans”, explica Martí.
Les previsions del grup són facturar entre 500.000 euros i 1 milió d’euros al llarg d’aquest exercici per les mascaretes brodades.
Entre les primeres comandes que han rebut hi ha mascaretes per als empleats del grup de gelateries i restauració Farga, per a les botigues de moda Santa Eulàlia i per a la cadena de botigues de roba de nens Mayoral.
A més de les mascaretes orientades a la veta de mercat corporativa, el grup en prepara per al públic en general, en les quals incorporarà la bandera espanyola, la catalana, la basca i també la d’altres països europeus
Per a Iebosa, la covid-19 no només els ha empés a incorporar una nova línia de negoci amb poques setmanes, sinó que, a més, els ha impulsat a obrir-se al comerç en línia. De fet, han inaugurat un web de venda de mascaretes www.mascarillabordada.com per a públic en general.
Martí explica que per fer front a l’aturada de l’activitat, quan va esclatar la pandèmia, van haver de presentar un ERTO per a gran part dels operaris, perquè la gran majoria de les comandes que tenien van quedar aturades o ajornades. Amb la producció de les mascaretes, ja han pogut recuperar la meitat dels empleats afectats.
En total, el grup dona feina a 75 persones i l’any passat va tancar amb una facturació de 7 milions d’euros. Actualment, ven a l’exterior un 65% del seu volum de negoci i el 35% es queda a l’Estat espanyol.
Pedro Martí explica que el seu pare va apostar per la internacionalització a finals dels setanta i que, tot i que van començar venent en diversos països de Llatinoamèrica, ara mateix Bèlgica i França són els seus principals mercats.
Fins a l’any 2000, el seu teixit brodat el venien principalment a empreses que confeccionaven moda i roba de la llar, com ara llençols, tovalloles, etc. Tanmateix, en l’actualitat, el 50% de les seves vendes prové del sector de la cotilleria.
La companyia de Sabadell fa un teixit brodat molt tècnic que ven a empreses de luxe europees com les firmes franceses Simone Pérèle i Chantelle,
“Del dibuix original que oferim fins al que acaba quedant, es poden arribar a fer fins a 50 retocs”, explica Martí.