Economia

Nissan comunica el tancament de les seves plantes a Catalunya

Els treballadors es mobilitzen a les portes de les fàbriques de la Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu

El govern espanyol lamenta la decisió i defensa la viabilitat del complex industrial

La mul­ti­na­ci­o­nal japo­nesa Nis­san ha comu­ni­cat ofi­ci­al­ment al govern espa­nyol la decisió de tan­car les seves plan­tes a la Zona Franca, Sant Andreu i Mont­cada i Rei­xac.

Nis­san és la segona indústria auto­mo­bilística del país i dona feina direc­ta­ment a 3.000 per­so­nes. A més, segons els sin­di­cats, es poden veure afec­tats de manera indi­recta més 20.000 llocs de tre­ball.

Els repre­sen­tants dels tre­ba­lla­dors han rebut la notícia una hora abans de la roda de premsa del con­se­ller dele­gat de Nis­san, Makoto Uchida, que a par­tir de les deu del matí farà públics els plans de a com­pa­nyia i donarà els resul­tats finan­cers de l’últim exer­cici. Molts d’ells ja es con­cen­tren a les por­tes dels seus cen­tres de tre­ball per pro­tes­tar.

El minis­teri d’Indústria ha asse­gu­rat en un comu­ni­cat que “lamenta” l’anunci i ha pro­po­sat a la pre­sidència de l’empresa auto­mo­bilística crear un grup de tre­ball per bus­car alter­na­ti­ves a la fàbrica.

El govern espa­nyol defensa que la con­tinuïtat de la planta de Bar­ce­lona “és pos­si­ble” a través del pla de via­bi­li­tat ela­bo­rat pel minis­teri d’Indústria i la Gene­ra­li­tat i pre­sen­tat fa uns mesos a la pre­sidència de Nis­san.

En aquest sen­tit, defensa que el man­te­ni­ment de es fàbri­ques té “sen­tit econòmic” per a la mul­ti­na­ci­o­nal, perquè con­si­dera que “és més ren­di­ble inver­tir que assu­mir el cost del tan­ca­ment, que podria superar els 1.000 mili­ons d’euros”.

A més, avisa Nis­san que les plan­tes bar­ce­lo­ni­nes tenen “caràcter estratègic” i mar­xar de Cata­lu­nya i Espa­nya és també “aban­do­nar la Unió Euro­pea, amb el con­seqüent cost repu­ta­ci­o­nal en un mer­cat de més de 500 mili­ons d’habi­tants”.

Indústria avança que en els pro­pers dies con­vo­carà a la Gene­ra­li­tat, l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, el Con­sorci de la Zona Franca i les cen­trals sin­di­cals per ana­lit­zar con­jun­ta­ment la situ­ació i estu­diar dife­rents esce­na­ris de futur.

Frank Torres gestionarà el desmantellament

Nissan ha designat Frank Torres, que va ser director d’operacions de la firma a l’Estat fa uns anys, per gestionar el procés de desmantellament de la planta de la Zona Franca, després del previsible tancament que anunciarà aquest matí la direcció al Japó.

Fonts pròximes a la companyia han confirmat a Efe el nomenament de Torres per dur a terme aquesta missió, tal com ha avançat La Vanguardia.

Frank Torres va ser el màxim directiu de Nissan a Espanya en l’època en què la fàbrica aconseguia adjudicacions de models per part de la matriu, com la furgoneta eNV200 i el Nissan Pulsar, després de prendre les regnes el 2011.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.