Economia

El llagut turístic ofereix deu rutes pel tram català de l'Ebre

El conseller Huguet va inaugurar ahir l'embarcació que potenciarà la navegació

«Avui tornen els llaguts a l'Ebre, desapareguts fa cinquanta anys amb la construcció de la presa de Mequinensa», va manifestar el conseller d'Innovació. Un llagut que ara no es farà servir per transportar mercaderies, sinó que serà un element turístic i que pretén potenciar la navegació pel tram català de l'Ebre. De fet, el Departament d'Innovació ha invertit 250.000 euros en la construcció de l'embarcació per omplir un buit, ja que fins ara no existia una oferta similar. «No es pot adaptar el riu a les embarcacions», va indicar el director dels serveis territorials d'Innovació a l'Ebre, Josep Felip Monclús.

L'empresa que explota el llagut, Ecologia & Natura, ofereix deu rutes diferents. Així hi ha la possibilitat de fer una passejada pel riu a Tortosa o Miravet, d'uns 30 minuts de duració, aproximadament, i amb un cost de 10 euros o un llarg viatge, la gran ruta de l'Ebre, que anirà des d'Amposta fins a Miravet, amb un cost de 75 euros. A més, l'oferta de navegació fluvial permet enllaçar i connectar amb altres activitats i productes turístics; així, es poden crear paquets turístics que combinen un trajecte amb llagut amb la via verda (amb el lloguer de bicicletes), visites al patrimoni de Tortosa, Miravet o Benifallet i als diferents centres d'interpretació de la batalla de l'Ebre, entre altres possibilitats. Està previst que Lo Sirgador entre en funcionament el dia 24 de juny, coincidint amb la festivitat de Sant Joan. Les sortides es faran els caps de setmana.

«El turisme no es deslocalitza»

La posada en funcionament del llagut forma part del pla estratègic de turisme de Catalunya, una eina que aposta pel turisme d'identitat i de qualitat. «Europa travessa una crisi econòmica molt grossa i el turisme identitari és un element clau, perquè no es pot deslocalitzar», va assenyalar el conseller d'Innovació, Josep Huguet. En aquest sentit, l'embarcació no només transporta els passatgers pel riu, sinó que els recorda com eren els llaguts tradicionals a través d'un sistema d'àudio que reprodueix la conversa entre dos patrons d'embarcació. Lo Sirgador té una eslora de 15 metres, una mànega de 3,80 metres i pot navegar amb un calat de 0,5 metres. Tot i que el llagut incorpora una vela, serà només amb finalitat ornamental ja que l'embarcació és impulsada per dos motors de 90 cavalls de potència amb una velocitat màxima de 9 nusos. També hi ha uns cartells que senyalitzen les parts més significatives de l'embarcació, com ara la sama, que era el lloc de descans del patró.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

La 7a Fira de l’Ocupació del Bages torna amb 24 empreses i més de 200 ofertes de feina

MANRESA
economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS