Syra Coffee obre el sisè local de cafè per endur a Barcelona ciutat
Ofereix només la varietat 100% aràbiga fresca, torrada al seu obrador
Des que Syra Coffee va obrir la seva primera cafeteria al barri de Gràcia de Barcelona, el 2015, el negoci no ha fet més que créixer. El desembre passat va inaugurar el seu sisè establiment i, segons afirma el fundador i CEO de la companyia, Yassir Raïs, “enguany tenim previst arribar a la desena de locals”.
Allò que fa diferent aquest negoci és que només ofereix cafè per endur de la varietat cent per cent aràbiga, procedent de petites plantacions de Kenya, Hondures, Etiòpia, el Salvador, Indonèsia, Colòmbia, el Congo i Nicaragua, fet que li permet tenir una traçabilitat completa del producte.
“Volia que el bon cafè no fos només per a les elits. Volia democratitzar-lo. I el fet que sigui per endur, ens ho permet”, explica. Raïs va néixer a Bordeus fa 27 anys però de ben petit la seva família es va traslladar a viure a Barcelona, d’on ell només s’ha mogut per anar a estudiar arquitectura a París. Allà va començar a dissenyar el que més tard serien els espais i els mobles dels seus establiments. “Jo mateix faig els dissenys dels locals”, diu.
Un any després d’obrir el primer establiment, al carrer Siracusa, es van traslladar a un de més gran situat al carrer Mare de Déu dels Desemparats, també al barri de Gràcia, on va ubicar el torrador, l’espai de formació i la seu del negoci. En aquest obrador es torra el cafè que arriba de les petites plantacions només per a les seves cafeteries i com a màxim a una setmana de ser servit. “Sempre oferim cafè fresc”, assenyala.
L’equip de Syra Coffee el formen divuit persones, encapçalat per ell mateix i pel seu head of coffee, Mattia Conte. Els empleats que atenen els seus locals, explica, “són baristes, no cambrers, i són una baula molt important de la cadena”. “A tot l’equip ens apassiona el negoci i això fa que anem tots a l’una.”
Sostenibilitat.
El confinament del març passat va afectar notablement les vendes, però alhora els va decidir a impulsar la venda en línia. “La pandèmia ens va fer accelerar la comercialització del nostre cafè a tot l’Estat a través de la xarxa. Fins llavors, no ho teníem com a prioritari”, explica.