Seat atura la producció extra per falta de microxips
Fins dilluns no reprendrà en part l’activitat a Martorell
És el tercer cop que ho ha de fer aquest estiu
Seat va haver de tancar ahir la línia 2 de la fàbrica a Martorell, que aquest agost va posar en marxa de manera excepcional per recuperar la producció. El motiu que va portar la companyia a revisar els seus plans és l’escassetat en el subministrament global de semiconductors, com ja li ha passat en dues ocasions més, al juny i al juliol. Seat ha previst que dilluns s’activarà part de la producció, però encara no a ple rendiment.
La companyia té tres línies de fabricació i una de les quals, la número 2, treballava ahir de manera excepcional i a doble torn, ja que normalment no acostuma a posar en marxa aquesta línia al mes d’agost. Ho havia fet per compensar parcialment els vehicles no produïts durant aquest any, precisament pel mateix motius: l’escassetat de semiconductors.
Les previsions de Seat són reprendre l’activitat al taller de muntatge d’aquesta línia fins dimarts, tot i que dilluns tornaran a funcionar àrees com les de pintura i xapa. També aquest dilluns tornarà a treballar en un torn de producció la línia 1 d’aquesta planta, com ja estava previst.
Des del 2 d’agost i fins ara, Seat ha fabricat més de 8.000 vehicles addicionals en aquesta línia 2. Malgrat els esforços, la falta de semiconductors ja va obligar a tancar la planta de Martorell els dies 25, 28 i 29 de juny i el 19 i 20 de juliol.
Seat ha venut 323.700 cotxes entre el gener i el juliol d’aquest any, una xifra que suposa un 34% més respecte a l’any passat, fet que els va permetre recuperar els volums d’abans de la pandèmia.