Economia

La mesa de Nissan veu viable el projecte del hub després d’analitzar la solvència financera

Silence urgeix arribar a un acord per poder començar a fabricar a la Zona Franca el segon semestre del 2022

La mesa de reindustrialització de Nissan ha consensuat que el hub de descarbonització (d-hub) liderat per QEV Technologies i BTech és viable després d’analitzar el pla de solvència financera del projecte, segons ha informat la comissió en un comunicat després d’una nova reunió.

La mesa ha constatat que hi ha hagut “avenços” perquè Silence s’instal·li a la Zona Franca, complementant el hub. Alhora, l’empresa controlada per Acciona ha urgit a arribar a un acord perquè vol tenir les naus a disposició “durant el segon semestre del 2022”, segons el comitè d’empresa. A més, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) ha proposat abordar la gestió del lloguer del conjunt dels terrenys a través d’un únic operador.

La comissió ha assegurat que les converses entre els integrants de la taula i els candidats “continuen en la bona direcció amb l’objectiu d’assolir aviat un acord marc”.

Silence i Nissan han “aproximat bastant les posicions” pel preu dels actius i del lloguer de la superfície. En les condicions dels treballadors, hi ha hagut avenços, però “encara queden temes importants per acordar”, afegeixen els representants dels treballadors.

La filial d’Acciona va acceptar finalment en l’última reunió postular-se per fabricar a la Zona Franca, després de setmanes de tensió pel canvi en la negociació que va provocar la retirada del procés de l’altra planta de Nissan a Catalunya, la de Sant Andreu, per decisió dels propietaris.

Pel que fa al consorci d’una desena d’empreses d’electromobilitat, durant la reunió l’empresa que gestiona la mesa, KPMG ha exposat les conclusions de l’anàlisi de la documentació sobre la solvència financera aportada. Fruit d’aquesta exposició, la mesa ha acordat que el d-hub és “un projecte industrial que adaptant i introduint algunes variables és viable”, i, per tant, es manté com el projecte principal per reindustrialitzar Zona Franca i Montcada.

A banda del hub i Silence, també s’ha reservat un espai per a projectes logístics que complementaran el hub, en un procés al qual han optat empreses com Merlín Properties, Goodman, VGP, Prologis, Exqueter, Logicor, Segro, GLP i Panattoni.

“Amb la definició de l’operador que gestionarà els terrenys de la Zona Franca podrem fer efectiva la ubicació definitiva i accelerar el calendari d’implementació del Hub i de Silence”, ha explicat el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos.

En la mateixa línia, el secretari general d’Indústria, Raül Blanco, ha dit que “és el moment de confiar en les administracions i en el Consorci de Zona Franca per acompanyar i fer realitat els projectes consensuats a la mesa, i exigir-los a aquests projectes les garanties necessàries per al futur dels treballadors”.

Per la seva banda, els treballadors han reclamat a les administracions que treballin perquè s’avancin qüestions relacionades amb els ajuts públics i els terrenys. “Continuem insistint en la necessitat d’una màxima implicació de totes les parts de la mesa per poder arribar a bon port amb les màximes garanties possibles i en el menor temps”, han declarat.

“Encarem la fase final del procés de reindustrialització donant resposta a l’objectiu de totes les parts a la comissió: el manteniment dels llocs de treball amb una solució industrial. Esperem poder concretar un acord marc pròximament”, ha afirmat Frank Torres, responsable de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.