Economia
Fins a 3 menys amb la factura electrònica
Els professionals del sector asseguren que les negociacions electròniques aporten un estalvi de temps i diners
La factura electrònica és una eina imprescindible per millorar la productivitat a l'empresa. Com a mínim així ho consideren el experts del sector, que participen en els fòrums de debat que organitza la Fundació Barcelona Digital i que se celebren al CaixaForum un cop al mes. I per demostrar-ho, res millor que els números. Segons el manual, La factura electrònica, els empresaris poden estalviar fins a 3 euros per factura amb un sistema digitalitzat.
D'aquesta manera, segons els responsables d'aquests càlculs, es redueixen costos, s'agilitza el procés d'arxivament i conservació, s'optimitzen recursos humans i es guanya seguretat i eficàcia. I és que el procés d'adaptació és senzill per l'empresa, “ja que gran part de la feina la fa el proveïdor de tecnologia”.
En paraules del responsable del programa de digitalització del CIDEM, Pere Vergés: “Ja és hora que deixem de tenir una carpeta plena de papers. La factura electrònica ens permet donar un salt endavant i millorar la productivitat de l'empresa de forma senzilla i amb un procés de gestió més àgil”.
No obstant, per a molts dels professionals del sector, els sector de la petita i mitjana empresa (pime), per les seves particularitats, és un dels més resistents a iniciar aquest tipus de canvi, però la seva participació és fonamental per millorar la productivitat.
La consultora de Serveis Financers de La Caixa, Pilar Franquet, ha explicat que l'experiència de l'entitat financera, que ha posat a l'abast dels seus clients una plataforma que permet la factura digital, ha estat molt bona i ha enumerat l'agilitat, l'eficiència i l'optimització de recursos com alguns dels seus avantatges. “Finalment, la factura digital s'acabarà generalitzant com ho han fet el correu electrònic o els bitllets electrònics d'avió”.
Per altra banda, els cinc experts que han participat en el debat Fer negocis a la xarxa, organitzat per Fundació Barcelona Digital, han conclòs que les negociacions a través d'Internet beneficien tant als compradors com als venedors perquè suposen un estalvi de temps i diners, així com més transparència.
Així, el conseller delegat de Sumasa, Antoni Cayuela, ha afirmat que en les transaccions electròniques els compradors aconsegueixen accés a nous proveïdors, optimitzen preus, i aconsegueixen una negociació dinàmica i transparent, fet que suposa un estalvi en la gestió. Per la seva banda, els venedors o proveïdors tenen, segons Cayuela, accés a nous clients potencials i a un nou canal de venda que els redueix el temps i el cost de gestió comercial.
Precisament, per facilitar els negocis a la xarxa comencen a crear-se un tipus d'empresa, anomenades marketplace, que facilita i millora les transaccions de compra-venda i contractació de productes i serveis.
D'aquesta manera, segons els responsables d'aquests càlculs, es redueixen costos, s'agilitza el procés d'arxivament i conservació, s'optimitzen recursos humans i es guanya seguretat i eficàcia. I és que el procés d'adaptació és senzill per l'empresa, “ja que gran part de la feina la fa el proveïdor de tecnologia”.
En paraules del responsable del programa de digitalització del CIDEM, Pere Vergés: “Ja és hora que deixem de tenir una carpeta plena de papers. La factura electrònica ens permet donar un salt endavant i millorar la productivitat de l'empresa de forma senzilla i amb un procés de gestió més àgil”.
No obstant, per a molts dels professionals del sector, els sector de la petita i mitjana empresa (pime), per les seves particularitats, és un dels més resistents a iniciar aquest tipus de canvi, però la seva participació és fonamental per millorar la productivitat.
La consultora de Serveis Financers de La Caixa, Pilar Franquet, ha explicat que l'experiència de l'entitat financera, que ha posat a l'abast dels seus clients una plataforma que permet la factura digital, ha estat molt bona i ha enumerat l'agilitat, l'eficiència i l'optimització de recursos com alguns dels seus avantatges. “Finalment, la factura digital s'acabarà generalitzant com ho han fet el correu electrònic o els bitllets electrònics d'avió”.
Per altra banda, els cinc experts que han participat en el debat Fer negocis a la xarxa, organitzat per Fundació Barcelona Digital, han conclòs que les negociacions a través d'Internet beneficien tant als compradors com als venedors perquè suposen un estalvi de temps i diners, així com més transparència.
Així, el conseller delegat de Sumasa, Antoni Cayuela, ha afirmat que en les transaccions electròniques els compradors aconsegueixen accés a nous proveïdors, optimitzen preus, i aconsegueixen una negociació dinàmica i transparent, fet que suposa un estalvi en la gestió. Per la seva banda, els venedors o proveïdors tenen, segons Cayuela, accés a nous clients potencials i a un nou canal de venda que els redueix el temps i el cost de gestió comercial.
Precisament, per facilitar els negocis a la xarxa comencen a crear-se un tipus d'empresa, anomenades marketplace, que facilita i millora les transaccions de compra-venda i contractació de productes i serveis.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.