Economia

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397 milions

El hub que opta a reindustrialitzar Nissan serà el tercer amb més recursos assignats, amb 108 milions d’euros

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397,3 milions d’euros, de la primera convocatòria de la línia que busca electrificar la indústria de l’automoció. El hub de descarbonització liderat per QEV i BTECH que opta a reindustrialitzar la planta de Nissan a la Zona Franca serà el tercer amb més recursos, amb 107,8 milions d’euros assignats, el 12,2% del total. La publicació definitiva arriba després de setmanes de crítiques per part de Volkswagen pel retard en la resolució. El grup alemany va avisar que les inversions de 10.000 milions d’euros del projecte ‘Future: Fast Forward’ per electrificar Martorell, Landaben i la gigafàbrica de bateries de Sagunt no poden tirar endavant sense impuls públic.

El govern espanyol va anunciar divendres que ampliava la primera línia dels ajuts del PERTE del vehicle elèctric de 700 a 877,2 milions d’euros. D’aquesta manera, el ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme actualitza la resolució provisional de l’agost que adjudicava el 46% dels 362 milions sol·licitats a la candidatura de Volkswagen i Seat.

A partir d’ara, les empreses adjudicatàries hauran de presentar els avals exigits i la previsió es que comencin a rebre els diners abans de finals d’any. Segons ha detallat el ministeri en un comunicat, s’avançarà “el 90% de l’import total de l’ajuda a cada beneficiari”.

Durant el 2023 es publicarà una nova convocatòria per exhaurir tots els recursos, perquè en la primera edició no s’esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d’euros.

Mercedes-Benz Espanya serà el segon amb més recursos assignats, amb una partida de 170,4 milions d’euros, destinada a transformar la seva producció d’acord amb criteris de sostenibilitat per al desenvolupament del monovolum elèctric premium EQV 300. Opel és el quart a la llista d’adjudicacions, amb 52,2 milions d’euros, que es destinaran al projecte TESIS (Transformació de l’Electromobilitat i Sostenibilitat Industrial Stellantis). Renault Espanya és el cinquè, amb 40 milions d’euros que s’invertiran en el desenvolupament del sistema necessari per a la fabricació a l’Estat del vehicle elèctric de la companyia. Tanquen la llista dels deu projectes l’empresa SAPA Operaciones (32,8 milions), Faurecia Interior Systems (28,2 milions), Irizar (24 milions), Peugeot Citroen (15 milions), i Fagor Electronica (8,7 milions).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

L’Espai Agrari de la Baixa Tordera vol una planta per compostar les restes vegetals de la pagesia

Palafolls

L’impacte dels líders empresarials en la volatilitat de les accions

PROFESSOR ECONOMIA I EMPRESA UNIVERSITAT DE GIRONA, EMPRENEDOR I EXPERT EN GESTIÓ DE CRISI I DESENVOLUPAMENT DE NEGOCI
economia

Aprovada la rebaixa temporal de l’IVA del oli del 5% al 0% des de l’1 de juliol

madrid
Economia

La producció de pera caurà un 33% respecte el 2023

Lleida
Toni Bramon
President del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Girona (CATGI)

“La inestabilitat política ha fet disminuir la inversió pública”

Girona
TURISME

Bon pont per a l’hostaleria i inici oficiós de l’estiu

girona
ECONOMIA

Els hotels catalans superen els dos milions de persones allotjades al maig

Barcelona
unió europea

Brussel·les acusa Apple d’incomplir la llei europea de competència amb l’App Store

barcelona
Carme Ponsa
Presidenta del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme

“El Maresme turístic ha de ser més conegut internacionalment”

Malgrat de Mar