Economia

Starlearn afrontarà l’any 2023 una ronda de 400.000 euros

La companyia ofereix una plataforma per formar alumnes en programació, robòtica i altres matèries

L’any vinent, la plataforma Starlearn es proposa arribar als 100.000 usuaris

Starlearn, la firma d’EdTech (tecnologia educativa) que ha dissenyat una plataforma de jocs educatius per formar en noves tecnologies, afronta el 2023 amb l’objectiu d’obrir una ronda de finançament de 400.000 euros, que li ha de permetre ampliar la seva oferta de ludificació –que aviat inclourà una versió en català– i oferir cursos per formar els mestres en aquesta eina, com explica Rafael Cortés, CEO i cofundador de l’empresa amb Jaume Quintana i Erik Velasco.

La plataforma Starlearn fa servir la simulació de missions i reptes espacials per formar els estudiants en noves tecnologies com la programació, la robòtica i les energies renovables, a més de biònica, mecatrònica, realitat virtual i realitat augmentada i intel·ligència artificial, en una experiència de caràcter immersiu. Fa pocs mesos, Starlearn va tancar una ronda de finançament de 70.000 euros, amb la participació de la incubadora BCombinator i diversos àngels inversors. Si la companyia, actualment valorada amb 841.000 euros, aconsegueix culminar la pròxima operació d’injecció de capital, arribarà als 4 milions d’euros de valoració. Així mateix, la facturació de la primera singladura es tancarà en 50.000 euros, amb l’objectiu de fer el salt l’any vinent al milió d’euros. “El nostre objectiu és introduir aquesta metodologia educativa en les noves generacions, des dels alumnes de primària i ESO fins als estudiants de primer de carrera que vulguin iniciar-se en els camps de la programació i la robòtica.” L’oferta de Starlearn va adreçada a pares de família, escoles, administracions i hobbistes que vulguin aprendre de temes tecnològics. Amb el primer llançament de deu jocs, Starlearn es proposa arribar als 100.000 usuaris. De cara al 2023, Starlearn es proposa assolir els cent cursos disponibles a la plataforma. Amb el creixement de l’empresa, s’eixamplarà l’abast geogràfic de la seva oferta: “Durant els pròxims exercicis volem escalar el projecte i, a més de fer una versió en català, tenir presència als països hispanoparlants. De fet, una fundació de l’Equador ja té els nostres cursos. Tot seguit volem traduir el contingut a set idiomes, començant per l’anglès, el francès i el portuguès.” De cara a final d’any, Starlearn vol treure al mercat “un videojoc en què es convida els nens a usar la tecnologia per salvar el món del canvi climàtic”. Val a dir que les missions espacials que proposa Starlearn, com remarca Cortés, posen el focus en la formació i la diversió, tot allunyant-se de qualsevol intenció competitiva.

Així mateix, cal remarcar que tan important com l’oferta de jocs per aprendre és la formació dels professionals de l’educació: “Ara mateix impartim cursos a 250 mestres, els quals ens diuen que el contingut té prou qualitat i ens animem a anar ampliant l’oferta.”

Entre els seus primers clients, hi una empresa com Fadisel, especialitzada en joguines electròniques, deu escoles i el govern d’Aragó, que esdevindrà la primera comunitat autònoma que oferirà a l’escola pública formació en robòtica a través de la ludificació. El producte també s’ofereix a 150 botigues de l’Estat espanyol i Portugal. L’any 2023, a més d’explorar a fons les possibilitats del B2B i B2G, és a dir, els segments de mercat de les escoles i els sistemes públics d’educació, volen intensificar “el B2C, anar al consumidor final”, perquè creuen que realment pot donar “un bon resultat”, tenint en compte la resposta que estan rebent.

A la plantilla de Starlearn, de la qual ara mateix formen part tretze persones, els pedagogs hi tenen una presència important, i entre els seus col·laboradors hi ha Alicia Tajeiro, que ha estat nomenada recentment millor professora de l’Estat.

Actualment, el mercat de la ludificació es troba arreu en una fase de creixement exponencial, i alguns estudis, com el de P&S Market Research, preveuen que arribi a finals d’any als 20.000 milions d’euros de volum de negoci. A l’Estat, les companyies de tecnologia educativa estan sortint com bolets, i actualment ja hi ha un cens de 250, tot superant Alemanya. Val a dir que formar-se en programació serà essencial per als professionals del futur: entitats com la Universitat de Harvard preveuen que el 2025 fins a un 85% de les professions requeriran coneixements de programació.

Ara volen píndoles i vídeos

Per què creix tant la ludificació? Cortés ho té clar: “Abans els nens llegien més, i ara volen píndoles i vídeos, són molt tecnològics i volen adquirir coneixement de forma ràpida i jugant.” Com explica, “la formació ludificada incentiva l’autonomia i enforteix l’autoestima dels més petits, que a través dels jocs interactius investiguen i adquireixen nous coneixements”. Segons alguns estudis, el joc de simulació millora en un 9% la retenció de coneixements i en un 14% el coneixement basat en habilitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.