Economia
El cavaller blanc de Yahoo
Internet
Google té assegurat el regnat dels buscadors on line, però tot pot canviar si li comença a fer ombra un gegant encara més totpoderós: Microsoft. La companyia fundada per Bill Gates s'ha encapritxat de Yahoo i la vol comprar per arrabassar el lideratge a Google, però sembla que l'ofensiva se li està girant en contra.
Alertat per l'ofensiva de la companyia informàtica nord-americana, el president de Google, Eric Schmidt, s'ha posat les piles i ja s'ha reunit amb el conseller delegat de Yahoo, Jerry Yang, per oferir-li la seva ajuda. Els plans del rei dels buscadors passen per una aliança entre els dos grups.
Així ho han assegurat fonts properes a l'operació al diari The Wall Street Journal. Segons el rotatiu, Google no pot llançar una contraoferta sobre Yahoo perquè té tots els números de no obtenir el vistiplau dels reguladors antimonopoli.
La companyia lidera el negoci de recerca d'informació a través d'internet i també el de publicitat on line, de manera que no pot aspirar a controlar també el cercador número dos.
Col·laboració indirecta
El que sí que pot fer és ajudar altres empreses interessades en Yahoo o donar suport a la mateixa companyia perquè mantingui la seva independència.
Google va rebutjar ahir comentar la informació apareguda al diari econòmic nord-americà, però va reiterar que les intencions de Microsoft el preocupen perquè podrien proporcionar-li un "poder abusiu".
En canvi, la companyia de Bill Gates defensa que la unió entre Microsoft i Yahoo donaria lloc a un mercat més equilibrat i competitiu. Microsoft aconseguiria amb Yahoo un 20 per cent de la quota de mercat dels cercadors en xarxa, una xifra important però a anys llum de la que acapara Google, que té el 77 per cent.
Mentre tothom en parla, Yahoo calla. L'únic que ha dit de moment és que està valorant l'oferta de Microsoft -quasi 30.000 milions d'euros- però també "altres opcions". Una d'elles seria mantenir la seva independència. Tot indica, però, que li serà difícil garantir-la. L'empresa ha admès que manté converses amb altres grups tecnològics i també empreses del sector dels mitjans de comunicació i societats financeres.
Altres grups
Tot i que ha refusat confirmar noms, aquests dies han sonat amb força diverses companyies, entre les quals Time Warner, el gegant de les telecomunicacions AT&T i el conglomerat mediàtic de l'australià Rupert Murdoch.
De moment no hi ha cap oferta en ferm, però la temptativa de Microsoft pot impulsar una autèntica cursa per guanyar-se la confiança de Yahoo.
Microsoft fa temps que intenta acostar-se al seu objecte de desig. La temptativa més important l'ha fet ara, aprofitant que l'empresa passa per moments delicats. En el darrer trimestre el seu benefici ha caigut un 23 per cent i haurà d'acomiadar més de mil treballadors.
Els 29.930 milions oferts per Microsoft suposen una prima del 60 per cent respecte al preu actual de les accions del grup. És també el volum més important mogut mai pel sector, exceptuant la compra d'AOL per part de Time Warner. Cal destacar que aquella operació va ser feta en plena bombolla tecnològica.
Alertat per l'ofensiva de la companyia informàtica nord-americana, el president de Google, Eric Schmidt, s'ha posat les piles i ja s'ha reunit amb el conseller delegat de Yahoo, Jerry Yang, per oferir-li la seva ajuda. Els plans del rei dels buscadors passen per una aliança entre els dos grups.
Així ho han assegurat fonts properes a l'operació al diari The Wall Street Journal. Segons el rotatiu, Google no pot llançar una contraoferta sobre Yahoo perquè té tots els números de no obtenir el vistiplau dels reguladors antimonopoli.
La companyia lidera el negoci de recerca d'informació a través d'internet i també el de publicitat on line, de manera que no pot aspirar a controlar també el cercador número dos.
Col·laboració indirecta
El que sí que pot fer és ajudar altres empreses interessades en Yahoo o donar suport a la mateixa companyia perquè mantingui la seva independència.
Google va rebutjar ahir comentar la informació apareguda al diari econòmic nord-americà, però va reiterar que les intencions de Microsoft el preocupen perquè podrien proporcionar-li un "poder abusiu".
En canvi, la companyia de Bill Gates defensa que la unió entre Microsoft i Yahoo donaria lloc a un mercat més equilibrat i competitiu. Microsoft aconseguiria amb Yahoo un 20 per cent de la quota de mercat dels cercadors en xarxa, una xifra important però a anys llum de la que acapara Google, que té el 77 per cent.
Mentre tothom en parla, Yahoo calla. L'únic que ha dit de moment és que està valorant l'oferta de Microsoft -quasi 30.000 milions d'euros- però també "altres opcions". Una d'elles seria mantenir la seva independència. Tot indica, però, que li serà difícil garantir-la. L'empresa ha admès que manté converses amb altres grups tecnològics i també empreses del sector dels mitjans de comunicació i societats financeres.
Altres grups
Tot i que ha refusat confirmar noms, aquests dies han sonat amb força diverses companyies, entre les quals Time Warner, el gegant de les telecomunicacions AT&T i el conglomerat mediàtic de l'australià Rupert Murdoch.
De moment no hi ha cap oferta en ferm, però la temptativa de Microsoft pot impulsar una autèntica cursa per guanyar-se la confiança de Yahoo.
Microsoft fa temps que intenta acostar-se al seu objecte de desig. La temptativa més important l'ha fet ara, aprofitant que l'empresa passa per moments delicats. En el darrer trimestre el seu benefici ha caigut un 23 per cent i haurà d'acomiadar més de mil treballadors.
Els 29.930 milions oferts per Microsoft suposen una prima del 60 per cent respecte al preu actual de les accions del grup. És també el volum més important mogut mai pel sector, exceptuant la compra d'AOL per part de Time Warner. Cal destacar que aquella operació va ser feta en plena bombolla tecnològica.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.