Economia
Seat formarà cada any 500 alumnes de FP a Martorell
Automoció
Bona part de les preocupacions de la indústria espanyola de l'automòbil estan relacionades amb la formació tècnica dels treballadors. És per això que Seat ha posat fil a l'agulla i està impulsant un projecte per formar alumnes de formació professional (FP) en un centre que construirà la Generalitat a Martorell que ocuparà uns 10.000 metres quadrats i tindrà capacitat per acollir 500 alumnes cada any, segons va anunciar ahir el vicepresident de recursos Humans de Seat, Ramón Paredes.
No es coneix encara, però, ni el cost que suposarà la construcció i dotació del "centre d'excel·lència", com el va definir el directiu de la marca de Martorell, ni la data d'entrada en funcionament. "A principis del 2008 el govern tindrà l'esborrany del projecte", va assenyalar Paredes, que no va concretar més.
Imitar el que funciona
El centre imitaria un sistema que ja funciona a Portugal des de fa dos anys gràcies a la col·laboració de Volkswagen, Siemens i Bosch, a més de diverses pimes. En el cas del centre de Martorell, no només hi participarà Seat sinó que es donarà entrada a altres empreses del sector de l'automoció i a empreses d'altres sectors que hi vulguin apostar. De fet, companyies com Solvay, Ficosa, Gestamp o Antolin ja han mostrat el seu interès a ser-hi.
L'aportació de les empreses al projecte seria la tecnologia i els professors de les matèries pràctiques. "La formació teòrica l'han de fer els experts i la pràctica les empreses", va dir Paredes, que va explicar que els centres de FP no tenen recursos per tenir la maquinària i tecnologia que s'utilitza a la indústria. El secretari general de la UGT de Catalunya, José María Álvarez, va afegir que "no seria raonable que la FP tingués la tecnologia de les indústries, perquè caduca cada 5 o 6 anys", cosa que ho fa inviable econòmicament i que "fa necessària la col·laboració amb l'empresa".
No es coneix encara, però, ni el cost que suposarà la construcció i dotació del "centre d'excel·lència", com el va definir el directiu de la marca de Martorell, ni la data d'entrada en funcionament. "A principis del 2008 el govern tindrà l'esborrany del projecte", va assenyalar Paredes, que no va concretar més.
Imitar el que funciona
El centre imitaria un sistema que ja funciona a Portugal des de fa dos anys gràcies a la col·laboració de Volkswagen, Siemens i Bosch, a més de diverses pimes. En el cas del centre de Martorell, no només hi participarà Seat sinó que es donarà entrada a altres empreses del sector de l'automoció i a empreses d'altres sectors que hi vulguin apostar. De fet, companyies com Solvay, Ficosa, Gestamp o Antolin ja han mostrat el seu interès a ser-hi.
L'aportació de les empreses al projecte seria la tecnologia i els professors de les matèries pràctiques. "La formació teòrica l'han de fer els experts i la pràctica les empreses", va dir Paredes, que va explicar que els centres de FP no tenen recursos per tenir la maquinària i tecnologia que s'utilitza a la indústria. El secretari general de la UGT de Catalunya, José María Álvarez, va afegir que "no seria raonable que la FP tingués la tecnologia de les indústries, perquè caduca cada 5 o 6 anys", cosa que ho fa inviable econòmicament i que "fa necessària la col·laboració amb l'empresa".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.