Economia

Eroski vol estendre el seu model cooperatiu a Caprabo

Distribució

La cooperativa basca Eroski vol estendre el seu model cooperatiu a Caprabo, l'empresa catalana que va adquirir l'any passat. Això suposaria un important canvi per a l'activitat de la distribució a Catalunya, on Caprabo es manté com a primer grup, i sobretot pels 10.000 treballadors de l'empresa catalana.
"En el moment en què es donin les condicions socioeconòmiques adequades convidarem als treballadors de Caprabo a incorporar-se a la cooperativa", ha dit Constan Dacosta, president d'Eroski, en una trobada amb la premsa a Barcelona. Eroski s'ha marcat un termini de tres anys per impulsar el model cooperatiu a Caprabo. "És un model que a nosaltres ens ha funcionat molt bé perquè els treballadors es converteixen en propietaris i veuen com els beneficis arriben a les seves butxaques", ha explicat Javier Amezaga, conseller delegat de Caprabo.

Per altra banda, Eroski ha anunciat que 170 supermercats Caprabo passaran a anomenar-se Eroski al llarg d'aquest any. La mesura afectarà tots els establiments Caprabo que no estiguin localitzats a Catalunya i al centre de Madrid, que d'aquesta manera es convertiran en els únics mercats que mantindran l'ensenya de l'empresa catalana. "La marca Caprabo és molt prestigiosa en el mercat català i això no ho volem perdre", ha afirmat Dacosta. Caprabo obrirà aquest any set supermercats i tancarà l'exercici amb 330 botigues.

L'empresa catalana, que aporta un 25% del negoci d'Eroski, va registrar l'exercici passat unes vendes de 2.188 milions d'euros, pràcticament la mateixa xifra que l'any passat. Participada en un 75% per Eroski, la resta d'accionistes de Caprabo són la família Botet (16%) i La Caixa (9%).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.