Economia

Pimec, “inquieta” per la proposta de jornada laboral de 37,5 hores

El president de la patronal, Antoni Cañete, alerta que hi haurà tancament d’empreses si el canvi s’acompanya del manteniment dels salaris”

Opina que el traspàs de Rodalies ha d’anar acompanyat dels recursos suficients

El president de Pimec, Antoni Cañete, ha mostrat avui la seva “inquietud” pel contingut del pacte de govern de coalició segellat entre el PSOE i Sumar de cara a la investidura, i sostè que, té “llums i foscors”. Entre aquestes últimes, Cañete troba que la proposta de reduir la jornada laboral a 37,5 hores de cara al 2025 perjudicarà les petites i mitjanes empreses, fins i tot provocant-ne tancaments, si es mantenen els salaris, tal com es proposa en l’acord i que tot plegat suposarà una pèrdua de la competitivitat empresarial. En el marc de les jornades Gresol que se celebren aquest dijous a Tarragona, Cañete ha afirmat en declaracions reportades per l’ACN, que l’Estat espanyol és “el país menys productiu després de Turquia a tota Europa”.

“Si es planteja la reducció d’horari s’ha de fer en 360 graus i no només en 90 graus; hem de preservar la capacitat de poder mantenir els llocs de treball, tenir els millors salaris possibles, però sobretot, no tancar les empreses, és un debat que va més enllà i que ha de fer tota la societat”, ha asseverat.

Preguntat sobre el traspàs de Rodalies, Cañete ha defensat que el canvi de titularitat no solucionarà els problemes i les incidències diàries que pateixen tant la ciutadania com les activitats econòmiques, si no va acompanyat de recursos i inversions. “El traspàs s’ha de cometre no només en la responsabilitat sinó en els recursos, va d’inversions i no de titularitats”, ha comentat. En aquest sentit, ha afirmat que la transferència de competències serviria per acostar l’execució del servei, per tal que fos “més eficaç i eficient”.

Finalment, Cañete ha considerat que l’ampliació de l’aeroport de Barcelona s’ha d’abordar en l’àmbit de tot Catalunya. Assevera que s’ha de plantejar “com una àrea aeroportuària”. “Tenim l’oportunitat de generar vols punt a punt que descarreguen la saturació de l’aeroport de Barcelona; hi ha moltes solucions tècniques que poden fer que l’aeroport estigui el millor connectat i amb les freqüències de vols que són absolutament necessaris”, ha dit. I ha conclòs: “Separem la gestió del que és l’estratègia, a partir d’aquí, diàleg i consens perquè tinguem l’aeroport que necessitem i en el que ens va el present i el futur del país”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona
economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona