Economia

Cada cop més barat

Aerolínies

Mai no havia costat tan poc volar des de Catalunya. Avui en dia qui no agafa un avió és perquè no vol o perquè li fa por viatjar en aquestes immenses bestioles que es mouen per les autopistes aèries a gran velocitat. Aquesta és la màxima que fan servir les companyies aèries de baix cost per atraure nous clients, mentre els preus dels bitllets no paren de baixar i tot indica que continuaran baixant.

"El creixement anual del trànsit aeri a Espanya és del 10% gràcies a les low cost", explica el conseller delegat de Vueling, Carlos Múñoz, que assegura que en el cas de Catalunya, sumant els aeroports de Barcelona i Girona, la penetració en el mercat de companyies com Vueling, Clickair, Ryanair, Easyjet, Air Berlin, Transavia, Alpi Eagles, Aer Lingus, Air Baltic, Blue Air, BMI Baby, Centralwings, FlyGlobespan, Germanwings, Jetair Fly Jet2.com, My Air, My Travel, Monarch Airlines, Meridiana, SkyEurope Airlines, Smartwings, Sterling Airlines, Thomas Cook, Transaero Airlines, Thomsonfly o Wiz Air "arriba al 40%".

Totes les low cost actuen més o menys de la mateixa manera. Parteixen d'un preu base que augmenta considerablement els caps de setmana, ponts o dates d'inici i final de vacances i també a mesura que s'acosta el dia de partida del vol si queden places per omplir. Això no treu que es facin campanyes concretes amb promocions per sota del preu mitjà.

Només parla Vueling
La majoria de low cost són reticents a donar xifres de negoci ja que "això és confidencial i seria donar pistes a la competència", ens diuen des de Clickair o des d'Air Berlin. Només Vueling parla de xifres concretes: "Entre abril i juny la tarifa mitjana per trajecte ha passat de 51 a 39 euros", indica Muñoz, que vaticina que a finals d'aquest any s'arribarà als 37 euros. L'any passat, els passatgers de Vueling van pagar una mitjana de 47,55 euros per trajecte.

Però per oferir aquests preus cal la màxima rendibilitat, que s'aconsegueix de moltes maneres. Una és "aprofitar al màxim els avions reduint el temps d'estada en un aeroport, que ronda els 25-30 minuts", diu una portaveu de Clickair; volant a la nit; fent pagar per tots els serveis a bord; fer-se l'autohandling; i sobretot evitar els intermediaris amb la venda dels bitllets per Internet o via telèfon i oferint productes addicionals com contractació d'hotels o cotxes de lloguer.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.