Economia
Vueling perd un terç del seu valor pels pobres resultats
La companyia aèria catalana de baix cost Vueling va viure ahir la seva jornada més negra a la borsa en perdre prop d’un terç del seu valor de mercat després d’anunciar una correcció a la baixa dels seus objectius per a aquest any. Concretament, la low cost va caure un 30,37% i va tancar a 15,8 euros per acció, el descens més important des que va debutar a borsa el desembre passat.
L’empresa que presideix Josep Miquel Abad ha fet públics els seus resultats del primer semestre, pitjors del que s’esperava. Vueling va tenir unes pèrdues de 33,7 milions d’euros entre gener i juny, xifra que és cinc vegades més gran que els 6,5 milions d’euros en números vermells registrats el mateix període de 2006. També va ser negatiu l’EBITDAR (beneficis abans d’impostos, amortitzacions i pagament del lloguer dels avions), en 7,8 milions, mentre que les vendes van créixer un 57,3%, fins als 149,7 milions d’euros.
Revisió a la baixa
Amb aquests resultats, Vueling s’ha vist obligada a fer un profit warning, és a dir, a revisar les seves previsions a la baixa, perquè preveu que la mala situació de l’entorn continuarà fins a final d’any. Així, les vendes se situaran entre 370 i 387 milions, en lloc dels 425 milions previstos, i l’EBITDAR estarà entre 23 i 42 milions, en lloc dels 95 previstos.
Segons un portaveu de l’aerolínia, la caiguda es deu a l’encariment al petroli i sobretot al baix preu de les tarifes. Així, mentre pujava el cru, el bitllet s’ha venut el primer semestre un 23% més barat que un any abans a causa de la forta competència. El que més mal ha fet a la companyia, segons el portaveu, no han estat les low cost clàssiques Ryanair i Easyjet, sinó l’entrada de Clickair al mercat –establerta al Prat, igual que Vueling, i competència directa– i els baixos preus de Spanair, que no és del segment del baix cost. No obstant, els directius de la companyia “estan tranquils perquè els fonaments són sòlids, el creixement bo i l’ocupació també és bona”.
L’empresa que presideix Josep Miquel Abad ha fet públics els seus resultats del primer semestre, pitjors del que s’esperava. Vueling va tenir unes pèrdues de 33,7 milions d’euros entre gener i juny, xifra que és cinc vegades més gran que els 6,5 milions d’euros en números vermells registrats el mateix període de 2006. També va ser negatiu l’EBITDAR (beneficis abans d’impostos, amortitzacions i pagament del lloguer dels avions), en 7,8 milions, mentre que les vendes van créixer un 57,3%, fins als 149,7 milions d’euros.
Revisió a la baixa
Amb aquests resultats, Vueling s’ha vist obligada a fer un profit warning, és a dir, a revisar les seves previsions a la baixa, perquè preveu que la mala situació de l’entorn continuarà fins a final d’any. Així, les vendes se situaran entre 370 i 387 milions, en lloc dels 425 milions previstos, i l’EBITDAR estarà entre 23 i 42 milions, en lloc dels 95 previstos.
Segons un portaveu de l’aerolínia, la caiguda es deu a l’encariment al petroli i sobretot al baix preu de les tarifes. Així, mentre pujava el cru, el bitllet s’ha venut el primer semestre un 23% més barat que un any abans a causa de la forta competència. El que més mal ha fet a la companyia, segons el portaveu, no han estat les low cost clàssiques Ryanair i Easyjet, sinó l’entrada de Clickair al mercat –establerta al Prat, igual que Vueling, i competència directa– i els baixos preus de Spanair, que no és del segment del baix cost. No obstant, els directius de la companyia “estan tranquils perquè els fonaments són sòlids, el creixement bo i l’ocupació també és bona”.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.