Economia
Mig milió d'espanyols troben feina per Internet
Catalunya i Madrid lideren les àrees geogràfiques del conjunt de l'Estat on Internet està més estesa per buscar feina
Més de mig milió d'espanyols van trobar feina a través d'Internet l'any passat, segons han explicat els principals portals del sector. Aquestes empreses acumulen a les seves bases de dades més de cinc milions de currículums de candidates i candidats.
El perfil del candidat és un jove que vol accedir al seu primer lloc de treball, interessat en l'administració d'empreses, l'atenció al client, el turisme i la restauració. Aquestes tres àrees copen prop de la meitat de la demanda de feina a través de la xarxa. El 70% de les persones inscrites en una web de cerca de feina tenen estudis superiors o formació professional. Gran part dels candidats ja té feina, però usa aquests portals per promocionar-se i guanyar més diners.
Catalunya i Madrid lideren les àrees geogràfiques d'Espanya on Internet està més estesa per buscar feina, amb una penetració entre la població activa que s'aproxima al 30%. La mitjana entre la població activa de l'Estat és del 18,5%.
Grans grups multinacionals com Inditex, Banco Santander, Ikea o IBM recorre a aquestes pàgines per ampliar els seus canals de captació de personal. També les empreses de treball temporal han après ha utilitzar aquesta eina. Companyies com Randstad o Manpower són alguns dels principals oferents de feina per Internet, ja que s'encarreguen de seleccionar personal per a terceres empreses. Durant el darrer any, les pàgines web de recerca de feina han incorporar més d'un milió de nous usuaris, segons dades del portal Infojobs, líder del sector.
El perfil del candidat és un jove que vol accedir al seu primer lloc de treball, interessat en l'administració d'empreses, l'atenció al client, el turisme i la restauració. Aquestes tres àrees copen prop de la meitat de la demanda de feina a través de la xarxa. El 70% de les persones inscrites en una web de cerca de feina tenen estudis superiors o formació professional. Gran part dels candidats ja té feina, però usa aquests portals per promocionar-se i guanyar més diners.
Catalunya i Madrid lideren les àrees geogràfiques d'Espanya on Internet està més estesa per buscar feina, amb una penetració entre la població activa que s'aproxima al 30%. La mitjana entre la població activa de l'Estat és del 18,5%.
Grans grups multinacionals com Inditex, Banco Santander, Ikea o IBM recorre a aquestes pàgines per ampliar els seus canals de captació de personal. També les empreses de treball temporal han après ha utilitzar aquesta eina. Companyies com Randstad o Manpower són alguns dels principals oferents de feina per Internet, ja que s'encarreguen de seleccionar personal per a terceres empreses. Durant el darrer any, les pàgines web de recerca de feina han incorporar més d'un milió de nous usuaris, segons dades del portal Infojobs, líder del sector.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.