Economia

Nissan vol fer fora els primers 1.288 treballadors abans de Nadal

La direcció de Nissan ha presentat aquest dilluns al departament de Treball de la Generalitat i al comitè d'empresa un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que preveu l'acomiadament de 1.288 treballadors fins a desembre d'aquest any. Els 392 acomiadaments restants fins als 1.680 anunciats, es farien efectius al setembre de 2009.

La multinacional, que va anunciar aquests acomiadaments fa gairebé un mes, acompanya aquests ERO amb un pla social que preveu, entre d'altres mesures, la prejubilació dels empleats més grans de 55 anys i la recol·locació d'alguns treballadors de Barcelona en altres plantes de la companyia, tant a la resta de l'Estat espanyol com a la resta d'Europa, segons fonts sindicals.

Per minimitzar l'impacte dels acomiadaments, la companyia també es compromet a contractar una consultoria especialitzada per facilitar la recol·locació externa dels afectats i a crear una borsa de "recontractació" perquè els empleats acomiadats puguin optar a vacants de treball que es creïn en un futur.

La intenció de Nissan, tal com va anunciar el 13 d'octubre, és prescindir d'un total de 1.680 treballadors, fet que suposa aproximadament el 40% de la seva plantilla a Barcelona.

Els expedients, segons que ha concretat avui, s'aplicaran en dues fases. Fonts sindicals han assenyalat que en els ERO s'inclouen tant els treballadors de les fàbriques de la Zona Franca, els de Montcada i Reixac, els del magatzem de recanvis del Prat de Llobregat i els de la distribuïdora del port de Barcelona.

Una vegada es registrin els expedients, sindicats i empresa, amb la mediació d'un inspector de Treball, disposaran d'un mínim d'un mes per negociar una sortida consensuada a la dràstica retallada de plantilla que planteja la companyia.

L'acord, això no obstant, serà difícil d'aconseguir, ja que els sindicats han expressat des d'un principi el seu rebuig a aquest pla i han anunciat que intensificaran les seves mobilitzacions per aconseguir que l'empresa retiri uns ERO que consideren injustificats.

Nissan, de la seva banda, ha reiterat que aquests ERO són "necessaris" i "inevitables" per garantir la viabilitat futura de la companyia a Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

La plantilla de Lékué a la Llagosta es mobilitza contra el tancament de la planta: “Estem pagant una mala gestió”

La Llagosta
economia

L’Opa del BBVA al Sabadell s’alenteix

barcelona
unió europea

La CE veta l’ús d’un agent químic present en caixes de pizza

barcelona
regne unit

El Banc d’Anglaterra no es deixa arrossegar per la Fed i manté els tipus en el 5%

barcelona

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona