Economia

Nissan vol fer fora els primers 1.288 treballadors abans de Nadal

La direcció de Nissan ha presentat aquest dilluns al departament de Treball de la Generalitat i al comitè d'empresa un expedient de regulació d'ocupació (ERO) que preveu l'acomiadament de 1.288 treballadors fins a desembre d'aquest any. Els 392 acomiadaments restants fins als 1.680 anunciats, es farien efectius al setembre de 2009.

La multinacional, que va anunciar aquests acomiadaments fa gairebé un mes, acompanya aquests ERO amb un pla social que preveu, entre d'altres mesures, la prejubilació dels empleats més grans de 55 anys i la recol·locació d'alguns treballadors de Barcelona en altres plantes de la companyia, tant a la resta de l'Estat espanyol com a la resta d'Europa, segons fonts sindicals.

Per minimitzar l'impacte dels acomiadaments, la companyia també es compromet a contractar una consultoria especialitzada per facilitar la recol·locació externa dels afectats i a crear una borsa de "recontractació" perquè els empleats acomiadats puguin optar a vacants de treball que es creïn en un futur.

La intenció de Nissan, tal com va anunciar el 13 d'octubre, és prescindir d'un total de 1.680 treballadors, fet que suposa aproximadament el 40% de la seva plantilla a Barcelona.

Els expedients, segons que ha concretat avui, s'aplicaran en dues fases. Fonts sindicals han assenyalat que en els ERO s'inclouen tant els treballadors de les fàbriques de la Zona Franca, els de Montcada i Reixac, els del magatzem de recanvis del Prat de Llobregat i els de la distribuïdora del port de Barcelona.

Una vegada es registrin els expedients, sindicats i empresa, amb la mediació d'un inspector de Treball, disposaran d'un mínim d'un mes per negociar una sortida consensuada a la dràstica retallada de plantilla que planteja la companyia.

L'acord, això no obstant, serà difícil d'aconseguir, ja que els sindicats han expressat des d'un principi el seu rebuig a aquest pla i han anunciat que intensificaran les seves mobilitzacions per aconseguir que l'empresa retiri uns ERO que consideren injustificats.

Nissan, de la seva banda, ha reiterat que aquests ERO són "necessaris" i "inevitables" per garantir la viabilitat futura de la companyia a Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.