Estats Units
Tupperware inicia el procediment de fallida
El fabricant dels icònics recipients de plàstic intentarà continuar operant durant el procediment concursal per facilitar la venda i la protecció de la marca
La multinacional nord-americana s’ha vist molt afectada per la competència i la caiguda de la demanda dels seus productes
La multinacional nord-americana de parament de cuina Tupperware Brands, fabricant dels icònics recipients per a l’emmagatzematge d’aliments, ha iniciat voluntàriament el procediment per declarar la fallida. Després de l’anunci, les accions de Tupperware han caigut més d’un 50% a la borsa de Nova York, que posteriorment n’ha suspès la cotització.
L’empresa ha pres aquesta decisió arrossegada per l’augment de la competència i la caiguda de les vendes del seus productes han debilitat el negoci de la companyia, que ja tenia problemes de liquiditat. La directora executiva de Tupperware, Laurie Ann Goldman, ha reconegut que en els últims anys la posició financera de la multinacional ha estat molt afectada pel desafiant entorn macroeconòmic.
Després de liderar durant dècades el negoci de l’emmagatzematge domèstic d’aliments, el fabricant de parament de cuina ja va anunciar al juny que tancaria la seva única fàbrica als Estats Units i acomiadaria gairebé 150 treballadors. L’any passat, va reorganitzar el seu equip directiu i va nomenar Goldman com a directora executiva en substitució de Miguel Fernández. Des de principis d’aquest any, les accions de Tupperware han caigut prop d’un 75%.
La companyia s’ha acollit al capítol 11 de la llei concursal davant el Tribunal de Fallides d’Estats Units de Delaware per intentar continuar operant durant el procediment i facilitar un procés de venda que permeti protegir la marca. La declaració de fallida a Delaware es produeix després de mesos de tràmit. Segons mitjans nord-americans, l’empresa té uns actius d’entre 500 i 1.000 milions de dòlars, però uns passius que van de 1.000 a 10.000 milions de dòlars, així com més de 700 milions de dòlars en préstecs.
Tupperware, que ha esdevingut un sinònim de carmanyola, va ser fundada el 1946 pel químic Earl Tupper, que va dissenyar els emblemàtics recipients hermètics de plàstic per ajudar les famílies a conservar els aliments durant la postguerra. Una dècada després d’iniciar la seva activitat als Estats Units, la companyia va expandir el seu negoci a Europa, on a mitjan anys seixanta del segle XX ja tenia presència a sis països. Després va donar el salt als mercats d’Amèrica llatina i d’Àsia.
La icònica marca es va fer molt popular pel seu sistema de venda a domicili, que va arribar a ser conegut com les “reunions” o “festes Tupperware”, un model que posteriorment han copiat fabricants de productes ben diversos.