Un Saló del Turisme d'ofertes
Hi haurà menys empreses i menys exposició al saló que comença el dia 16
El Saló Internacional del Turisme a Catalunya celebrarà enguany una edició de retallades: no hi haurà país convidat, com passava en les anteriors edicions, sinó només ciutat convidada (en aquest cas, la italiana de Perusa), el nombre d'empreses participants es redueix en un 10% i els metres d'exposició al públic, un 15%, i les empreses ajustaran els seus preus de venda per captar el màxim de clients.
La cita, que se celebrarà del 16 al 19 d'abril al recinte firal de Montjuïc (palaus 1, 2 i 3 i plaça de l'Univers), tindrà 1.300 expositors (entre directes i representats) i 43.000 m² bruts de superfície. A més, s'espera mantenir el mateix nombre de visitants de l'edició anterior, que van ser 204.000, però l'organització de la trobada es donarà per satisfeta si aquesta xifra baixa entre un 5% i un 8%. Es tracta, doncs, d'unes xifres que, per l'organització i «en les circumstàncies actuals, són unes xifres d'èxit», segons va expressar ahir la directora de la trobada, Marta Serra.
Perusa, ciutat convidada
Aquest any, per primera vegada, la ciutat convidada serà una ciutat estrangera, Perusa, a Itàlia (amb la qua l'aeroport de Girona té un vol des d'aquest mes d'abril) i, com a novetat, s'ha suprimit el país convidat, en part per un canvi d'estratègia motivat perquè les ofertes cada vegada són més concretes i perquè en aquest moment de crisi hi ha hagut retallades i ha disminuït l'interès per ser el país convidat a aquest saló. «No hi ha gaire alegria», es van justificar.
El Saló del Turisme «es dirigeix al gran públic i l'objectiu principal és preparar les vacances», reconeixia ahir Ramon Bagó, president del comitè organitzador i empresari del sector, que assumia també que el principal problema amb el que es troben enguany les empreses turístiques és, a banda de la falta de liquiditat i crèdit, les reserves a última hora. «Aquesta setmana s'estan venent els paquets i les reserves de Setmana Santa i això era impensable anys abans, però enguany, la gent es reté i no fa el pas fins a última hora», deia.
Paquets «anticrisi»
Per intentar motivar els clients, una quinzena d'empreses i expositors han confirmat que presentaran ofertes especials amb preus exclusius de fira (paquets anticrisi) i amb descomptes que van del 5% al 10%. Així, l'agència de viatges Catai Tours aplicarà un 6% de descompte en tots els seus circuits i també hi haurà descomptes del 8% per viatges a la Xina, del 6% a Cambodja (els apliquen altres operadors) i Viajes.com aplicarà una oferta del 5% en paquets a Líbia, Iran i Austràlia, entre altres destinacions. «Hem de potenciar aquest tipus d'ofertes per a altres edicions», es felicitava ahir Bagó, que avisava també que «qui vulgui fer estalvis, al saló trobarà oportunitats per fer estades més curtes o més llargues al nostre país». L'oferta d'empreses i destinacions catalanes és proporcionalment major que la de l'edició anterior, segons va reconèixer ahir Bagó.
«No només som o volem ser una plataforma comercial, sinó també un saló de vivències», deia ahir Marta Serra, que donava una especial importància a les activitats paral·leles que s'hi han programat al llarg dels quatre dies.