Economia
Productors de l’Horta de Lleida editen un catàleg per difondre els productes de proximitat
L’associació ProHorta, que agrupa una vintena d’empreses familiars, vol posar en marxa una pàgina web per reforçar les vies de comercialització en el futur
“Cal que la gent es conscienciï que tenim un producte de proximitat i la majoria ecològic. Volem que la gent consumeixi productes de l’Horta”, ha assegurat el president de l’Associació de Productes de l’Horta de Lleida, ProHorta, Francesc Roselló a la presentació del catàleg que han editat per difondre la seva oferta de proximitat. Onze membres de l’associació, que agrupa una vintena d’empreses familiars de la zona agrícola de la capital del Segrià, apareixen a la primera edició de la guia amb l’objectiu de donar-se a conèixer i apropar els productes de quilòmetre zero a la ciutadania. En concret, són Aromes de Rosselló, Garreta, Granja Pifarré, Fruites i Calçots Andreu, Fruites i Verdures ’Del tros a la llar’, Fruita Blanch, Codi 0, Celler de Sanui, l’Oliverar de Sanui, Aragonès Grup i Balué Fruits. El president ha lamentat, segons l’ACN, que els consumidors sovint compren fruites o verdures provinents d’altres indrets, però no la d’aquí. De cara al futur, l’associació vol posar en marxa una pàgina web per reforçar les vies de comercialització dels seus productes.
El projecte té la col·laboració de la Diputació de Lleida. El diputat de Cooperació Municipal, Acció Territorial i Medi Ambient, Fermí Masot, ha destacat l’aposta de l’ens per donar visibilitat als productes de la terra. Rosselló ha volgut destacar que la vintena de productors que treballen a l’Horta de Lleida tenen el relleu garantit: “Tots són empreses familiars, en què no només hi ha els padrins, sinó també els nets, la qual cosa assegura el compromís i el relleu generacional.”