girona
El turisme gironí fa pinya davant els reptes de futur
Un manifest ha unit amb un únic clam el sector turístic gironí per reivindicar-se com un element estratègic clau. Més d’un centenar d’adhesions d'organitzacions, associacions i entitats, que representen més de 5.000 associats, 20.000 empreses i negocis, amb uns 60.000 llocs de treball de les comarques gironines, han ja signat el manifest Turistes Som Tot@s. Una reivindicació d’un pilar fonamental –representa el 19% del PIB gironí–, per al desenvolupament econòmic, social i cultural de la de marcació. Una trobada que, en part, és una fita, perquè és la primera vegada que es fa un acte d’aquestes característiques a Girona. La trobada, que ha tingut lloc a l’Auditori de Girona, ha estat organitzada per la Taula Gironina de Turisme (TGT) en col·laboració amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, la Diputació de Girona i la Universitat de Girona.
Motor transversal
L’acte ha volgut evidenciar el turisme com a element transversal que toca la cultura, la gastronomia, l’ecologia, els serveis o els equipaments, entre molts altres. Aquest paper clau, però, és defensa des del rigor, el compromís i la innovació.
Jaume Dulsat, president Taula de Turisme, ha trencat una llança per negar molts dels mals que s’atribueixen al turisme. Tot al contrari, el sector es mou i innova. Com a exemple d’això, Dulsat s'ha mostrat a favor de l’ordenació, destacant el paper de “pioners de moltes revolucions”,i remarcant el treball a favor de la sostenibilitat: “El turisme no és el culpable de molts dels problemes d’aquest país. Nosaltres volem ser part de la solució. Un missatge que ha compartit Pau Rich Sanglas, director dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Treball a Girona-
Gemma Geis, vicealcaldessa de Girona, ha defensat la necessitat de treballar des del rigor perquè, ha dit, és l’únic camí per construir des de la seguretat jurídica, i sempre a través de l’acord i el consens. Finalment, Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona, ha formulat una pregunta: “Calia aquest manifest?”. Una pregunta que ha volgut ser una reflexió, perquè en va seguir una segona, de qüestió: “Ens podem permetre no comptar amb el turisme?”, afegint que: “El nostre turisme no ha estat de menfotisme, tot al contrari ha estat de resiliència i d’innovar cada dia”. El manifest, que ha llegit el sommelier de El Celler de Can Roca, Josep Roca, ha rebut, fins al moment, més d’un centenar d’adhesions d’organitzacions, associacions i entitats d’àmbits diversos i empreses.
Acció Solidària.
L’acte ha inclòs una acció solidària per recaptar diners en benefici del programa de millora de la planta d’hospitalització pediàtrica de l’hospital Josep Trueta de Girona. Josep Perapoch, Cap de Servei de Pediatria de l’Hospital Universitari Doctor Josep Trueta, ha explicat que l’objectiu del programa és fer més amable l’estada dels infants i les seves famílies en el centre sanitari.