Economia

ECONOMIA

El comerç local a Figueres manté les vendes tot i l’adeu de grans marques

Els aparcaments dissuasius, el fet que més restaurants obrin els diumenges i la Casa Dalí han accentuat l’interès per un turisme cultural i gastronòmic

Comerç Figueres diu que el sector comercial ha resistit l’embat de la marxa de grans cadenes de la ciutat i que han mantingut vendes. Al contrari del que esperaven quan marques com Zara i Stradivarius van anunciar que es traslladaven a l’outlet de la Jonquera, els comerciants admeten que, tot i que es veu menys “moviment”, no s’ha notat tant al calaix. Segons el president de l’entitat, Frederic Carbó, l’increment d’aparcaments dissuasius, sumada a l’activitat dels museus de la ciutat i la “progressiva” obertura dels restaurants els diumenges han ajudat en part a “resistir”. “Potser el perfil de visitant que ve ara és més cultural”, afegeix. En aquest sentit, diu que el sector ja s’està “reinventant” i que cada cop serà més “artesà”, assenyala en declaracions a l’agència ACN.

El passat mes d’octubre el grup Inditex va tancar les dues botigues de Zara que tenia a Figueres i també la d’Stradivarius. Els tres establiments, ubicats en ple rovell de l’ou, es van traslladar en locals del centre comercial de l’outlet de la Jonquera, que va ampliar les seves instal·lacions.

La marxa d’aquestes grans cadenes, que atreien milers de comparadors francesos a la capital altempordanesa, feia témer els pitjors presagis per al sector comercial. Tres mesos després, Comerç Figueres assegura que la davallada no ha estat com s’esperava i que el sector manté vendes.

Així també ho constaten diversos comerciants dels carrers Joan Maragall –on hi havia el Zara i l’Stradivarius–, del Peralada i del Girona. Malgrat que la majoria admeten que no hi ha tanta afluència de visitats i que les entrades –en alguns casos– han disminuït fins a un 37%, segons xifra una de les botigues, les caixes no ho han notat o ho han notat poc. D’altres, en canvi, asseguren que venen menys i que els caps de setmana són més “fluixos”.

D’altra banda, molts comerciants asseguren que el perfil de comprador de Zara o Stradivarius no és el mateix que compra als seus establiments. A més, està previst que en els propers mesos en un dels locals s’hi ubiqui una altra gran cadena, tot i que encara no n’ha transcendit el nom.

Cultural i gastronòmic

Carbó, a més, diu que el sector ja s’està “reinventant” i que l’aposta que l’associació i l’Ajuntament estan fent busca atraure un turisme més cultural i gastronòmic. Aquí, explica, hi juguen un paper important l’obertura de nous aparcaments dissuasius, els restaurants –que cada cop obren més els diumenges– i els museus, als quals recentment s’hi ha incorporat la Casa Natal de Dalí.

En aquest sentit, Carbó diu que es tracta d’un nou “repte” i creu que el comerç de la ciutat serà cada cop més “artesà i professionalitzat”. “La ciutat està aguantant l’embat”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia