Economia

estat espanyol

El fons polonès PFR confirma que llançarà una opa sobre el total de Talgo

El propietari del fabricant ferroviari Pesa estaria obert a mantenir la seu i la capacitat industrial a l’Estat espanyol

El fons estatal polonès PFR, propietari del fabricant de trens Pesa, ha confirmat aquest dissabte la seva intenció de presentar “en els pròxims dies” una oferta pública d’adquisició (OPA) pel 100% del capital de Talgo, sense oferir detalls concrets sobre l’import. S’obre així la porta a una guerra d’opes davant l’adquisició parcial ja formulada per la basca Sidenor per adquirir el 29,9% de la companyia ferroviària espanyola a canvi de 177 milions d’euros.

En un comunicat, el Fons de Desenvolupament de Polònia (PFR per la seva sigla en polonès) destaca que aquest potencial moviment s’emmarca en el procés de venda organitzat per Pegaso Transportation International, societat que manté un 40,2% del capital del fabricant de trens d’origen basc i que està formada per un pacte d’accionistes de Trilantic amb la família Abelló i alguns membres dels Oriol (fundadors de Talgo).

El fons polonès es mostra obert en la nota a mantenir la seu i capacitat industrial a l’Estat espanyol, així com la seva condició d’empresa cotitzada en la borsa espanyola. En el mateix comunicat destaca que “la potencial combinació de les carteres complementàries i l’exitosa trajectòria de Talgo i Pesa crearien un campió europeu amb una àmplia gamma de productes i experiència en la majoria dels mercats de la Unió Europea.

Pesa és una empresa especialitzada en locomotores, tramvies i vehicles regionals i interregionals, mentre que Talgo és líder en disseny, fabricació i manteniment de tres d’alta velocitat.

El procés de venda de Talgo es va iniciar fa poc més d’un any, quan el grup hongarès Ganz Mavag (Magyar Vagon) va mostrar el seu interès per comprar el fabricant de trens d’origen basc i el posterior llançament, el març de 2024, d’una opa per controlar el 100% del seu capital per 620 milions d’euros (5 euros per acció), que va ser finalment vetada l’agost passat pel govern espanyol per motius de seguretat nacional. El juliol passat, es va sumar el grup txec Skoda Transportation, amb una proposta que incloïa una combinació de negocis i d’integració industrial, que no va tenir èxit, alhora que Polònia començava a situar “en el seu radar” la compra de Talgo.

El període per presentar ofertes acaba divendres que ve. El govern espanyol ha defensat des del principi del procés l’entrada d’inversors estatals a Talgo, empresa que considera estratègica, raó per la qual dona suport a la basca Sidenor en el seu intent per fer-se amb el 29,9 % del fabricant en mans del fon Trilantic, que, es resisteix però a acceptar el preu oferit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia