Economia

mobilitat

Mou-te per Barcelona agafa múscul i demana redefinir el Pla de Mobilitat Urbà

El moviment s’ha reunit amb membres del Govern i de l’Ajuntament de Barcelona per demanar canvis en el Pla de Mobilitat Urbà de la ciutat pendent d’aprovació

Consideren que les mesures enfocades a reduir el vehicle privat perjudicarien l’activitat econòmica i la dels professionals de la ciutat i l’AMB

La taula “Mou-te per Barcelona”, en què hi participen diferents sectors econòmics i socials de la ciutat i l’àrea metropolitanacontinua agafant múscul des què es va crear al gener. Està formada actualment per 23 entitats i empreses entre les quals hi ha Pimec Barcelona, l’Associació catalana de l’empresa familiar del Retail -Comertia- o el Consell de Gremis, Serveis i Restauració, el COAB, entre altres.

Després d’una enquesta als seus membres sobre les mesures del Pla de Mobilitat Urbà de l’Ajuntament de Barcelona, que està pendent d’aprovació inicial, han presentat el resultat al Govern i l’Ajuntament. Mou-te per Barcelona demanen redefinir alguns aspectes del pla que, segons ells, poden perjudicar l’activitat econòmica i als treballadors que diàriament es desplacen a la ciutat. En un comunicat informen que en les darreres setmanes representants de l’entitat s’han reunit amb membres del Govern com Sílvia Paneque, la Consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i Susi López, Directora General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya; Laia Bonet, Primera Tinenta d’Alcaldia Xavier Patón, Gerent d’Àrea de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans i Àngel López, Director d’Estratègies de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona; i Jordi Martí Galbis, Regidor de l’Ajuntament de Barcelona i President del grup municipal Junts per Barcelona, i Francina Vila, Regidora de Junts per Barcelona a l’Ajuntament de Barcelona, per fer-los partíceps de les seves inquietuds.

Perjudicis per a la ciutat

Per a Mou-te per Barcelona, l’objectiu de les mesures proposades en el Pla de Mobilitat Urbà, és reduir dràsticament l’ús de vehicle privat, i alerten que “les conseqüències seran nefastes per a la ciutat”. Afirmen que si es duen a terme, “s’incrementarà el temps de desplaçament de milers de treballadors que accedeixen a Barcelona o rodalia i que no tenen alternatives de transport públic”. D’altra banda consideren que afectarà l’activitat dels professionals que van a fer reparacions a domicili, “temps que s’acabarà imputant en la factura que paga el ciutadà”.I respecte a la baixada del poder d’atracció comercial de Barcelona creuen que “hi haurà pèrdua de visitants i, per tant, acceleració del tancament de botigues de valor situades en els barris més cèntrics”, destaquen.

Mou-te Barcelona està preocupada per l’impacte real que té la mobilitat en la seva operativa, els accessos interurbans, els efectes per la circulació viària i l’estacionament de vehicles, que proposa el pla.

Javier Cottet, Vicepresident de Barcelona Oberta, assenyala que, “aquesta aliança subratlla la preocupació latent en molts sectors d’activitat econòmica i en el marc de la col·laboració publicoprivada. I així ho hem transmès a les autoritats”.

En el mateix sentit Jaume Roura, President del Gremi del Motor i la Mobilitat de Barcelona, demana “a les autoritats que redefineixin algunes mesures i evitin els perjudicis que causen mesures que impacten en la ciutadania i les empreses, i en la seva mobilitat quotidiana a l’hora d’accedir a la ciutat, circular i estacionar a Barcelona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia