economia
La carrossera Indcar creix un 11% i tanca el 2024 amb més de 50 milions de facturació
La carrossera Indcar d’Arbúcies, especialitzada a fabricar minibusos, ha crescut un 11% durant el 2024 i ha tancat l’exercici facturant més de 50 milions d’euros. Segons informa l’ACN, aquest increment de vendes es deu, per una banda, a l’aposta d’Indcar per internacionalitzar-se i, per l’altra, a la bona acollida que han tingut determinats models. De fet, el 90% de les vendes d’Indcar es fan a l’exterior (amb Itàlia i França com a principals destins). En paral·lel, durant el 2024, la carrossera ha incrementat fins a un 60% la producció de minibusos turístics i de ciutat. Indcar està immersa en un pla estratègic que, per a aquest any, preveu reforçar la seva posició a Europa i “explorar oportunitats” en altres regions.
Fundada ara fa 137 anys (en concret, el 1888) la companyia carrossera Indcar s’ha consolidat com a líder europeu del sector dels minibusos d’entre 25 i 40 passatgers. Compta amb dues plantes de producció, una fàbrica a Arbúcies -on té la seu- i una altra a Romania, a més de filials comercials a Itàlia i a França. La seva plantilla és de 285 treballadors. Després de fregar els 45 milions d’eurps de facturació el 2023, la companyia gironina ha tancat l’últim exercici amb un nou increment de vendes. En concret, al llarg de l’any passat Indcar va créixer un 11%, va produir més de 450 minibusos i les seves vendes van superar els 50 milions d’euros. D’aquest global, el 90% -en concret, 42 milions- s’han fet a mercats exteriors. I com a principals països, al capdavant del rànquing s’hi situen Itàlia (55%) i França (25%).
En paral·lel, Indcar també ha reforçat presència a Catalunya i a la resta de l’estat espanyol. Sobretot, amb dos models específics de minibusos. Per una banda, el WING, dirigit al sector turístic, i que ha crescut un 60% en producció. I per l’altra, el MOBI CITY, que continua encapçalant les vendes. Aquest minibús de fins a 44 places s’ha convertit en “el model més popular de la companyia en el darrer any” -assenyala Indcar- “amb un total de 320 unitats produïdes, que representen el 67% del total”.
A més d’aquests dos models, la carrossera d’Arbúcies també ha apostat pel minibús elèctric, el model e-B6. N’ha fet proves durant vuit mesos a més de deu ciutats, les quals han sumat més de 5.000 quilòmetres de recorregut. Aquestes proves s’han fet de bracet amb operadors com TMB, Teisa, Sagalés o Alsa. “És un model que ha rebut molt bona acceptació, per la seva capacitat d’autonomia i maniobrabilitat, i que es produirà al 100% a Europa”, destaca el CEO d’Indcar, Gaël Queralt.