Economia

economia

La carrossera Indcar creix un 11% i tanca el 2024 amb més de 50 milions de facturació

La car­ros­sera Ind­car d’Arbúcies, espe­ci­a­lit­zada a fabri­car mini­bu­sos, ha cres­cut un 11% durant el 2024 i ha tan­cat l’exer­cici fac­tu­rant més de 50 mili­ons d’euros. Segons informa l’ACN, aquest incre­ment de ven­des es deu, per una banda, a l’aposta d’Ind­car per inter­na­ci­o­na­lit­zar-se i, per l’altra, a la bona aco­llida que han tin­gut deter­mi­nats models. De fet, el 90% de les ven­des d’Ind­car es fan a l’exte­rior (amb Itàlia i França com a prin­ci­pals des­tins). En paral·lel, durant el 2024, la car­ros­sera ha incre­men­tat fins a un 60% la pro­ducció de mini­bu­sos turístics i de ciu­tat. Ind­car està immersa en un pla estratègic que, per a aquest any, pre­veu reforçar la seva posició a Europa i “explo­rar opor­tu­ni­tats” en altres regi­ons.

Fun­dada ara fa 137 anys (en con­cret, el 1888) la com­pa­nyia car­ros­sera Ind­car s’ha con­so­li­dat com a líder euro­peu del sec­tor dels mini­bu­sos d’entre 25 i 40 pas­sat­gers. Compta amb dues plan­tes de pro­ducció, una fàbrica a Arbúcies -on té la seu- i una altra a Roma­nia, a més de fili­als comer­ci­als a Itàlia i a França. La seva plan­ti­lla és de 285 tre­ba­lla­dors. Després de fre­gar els 45 mili­ons d’eurps de fac­tu­ració el 2023, la com­pa­nyia giro­nina ha tan­cat l’últim exer­cici amb un nou incre­ment de ven­des. En con­cret, al llarg de l’any pas­sat Ind­car va créixer un 11%, va pro­duir més de 450 mini­bu­sos i les seves ven­des van superar els 50 mili­ons d’euros. D’aquest glo­bal, el 90% -en con­cret, 42 mili­ons- s’han fet a mer­cats exte­ri­ors. I com a prin­ci­pals països, al cap­da­vant del rànquing s’hi situen Itàlia (55%) i França (25%).

En paral·lel, Ind­car també ha reforçat presència a Cata­lu­nya i a la resta de l’estat espa­nyol. Sobre­tot, amb dos models específics de mini­bu­sos. Per una banda, el WING, diri­git al sec­tor turístic, i que ha cres­cut un 60% en pro­ducció. I per l’altra, el MOBI CITY, que con­ti­nua encapçalant les ven­des. Aquest minibús de fins a 44 pla­ces s’ha con­ver­tit en “el model més popu­lar de la com­pa­nyia en el dar­rer any” -asse­nyala Ind­car- “amb un total de 320 uni­tats produïdes, que repre­sen­ten el 67% del total”.

A més d’aquests dos models, la car­ros­sera d’Arbúcies també ha apos­tat pel minibús elèctric, el model e-B6. N’ha fet pro­ves durant vuit mesos a més de deu ciu­tats, les quals han sumat més de 5.000 quilòmetres de recor­re­gut. Aques­tes pro­ves s’han fet de bra­cet amb ope­ra­dors com TMB, Teisa, Sagalés o Alsa. “És un model que ha rebut molt bona accep­tació, per la seva capa­ci­tat d’auto­no­mia i mani­o­bra­bi­li­tat, i que es pro­duirà al 100% a Europa”, des­taca el CEO d’Ind­car, Gaël Que­ralt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia