Economia

guerra comercial

Els aranzels de Trump imposats a la Xina són del 145%

Fins ara, els Estats Units havien anunciat que aplicarien aranzels del 104% als productes xinesos

Final­ment, els aran­zels que el pre­si­dent dels Estats Units, Donald Trump, ha impo­sat a la Xina ascen­dei­xen en total al 145%, segons ha con­fir­mat la Casa Blanca a la cadena CNBC.

La Pre­sidència esta­tu­ni­denca ha publi­cat aquest dijous l’esmena que recull l’incre­ment dels gravàmens a Pequín fins al 125% anun­ciat ahir.

Un fun­ci­o­nari ha con­fir­mat a la cadena que aquest aran­zel se suma al del 20% que exis­tia des d’abans que el repu­blicà iniciés una guerra comer­cial amb gai­rebé tots els països del món el pas­sat 2 d’abril.

La Xina és l’únic país al qual el mag­nat nova­iorquès va dei­xar fora de la treva de 90 dies decre­tada ahir men­tre pros­se­gueix les nego­ci­a­ci­ons amb els seus socis comer­ci­als.

Segons Trump, Pequín va mos­trar una “falta de res­pecte als mer­cats”. Abans d’aquest últim incre­ment, el gegant asiàtic ja car­re­gava amb un gra­va­men del 104% i havia acti­vat aran­zels con­tra els EUA per a igua­lar aquesta xifra.

El govern xinès va asse­gu­rar que té “una volun­tat ferma” i “recur­sos abun­dants” per a res­pon­dre “amb deter­mi­nació” si els Estats Units insis­tei­xen a “inten­si­fi­car encara més les seves mesu­res res­tric­ti­ves econòmiques i comer­ci­als”.

“En algun moment, tant de bo en un futur pròxim, la Xina s’ado­narà que l’època en què esta­fava als Estats Units i a altres països ja no és sos­te­ni­ble ni accep­ta­ble”, ha dit Trump en la seva xarxa social, Truth Social.

Aquest cap de set­mana, el mateix man­da­tari va expli­car que aquest inter­canvi d’aran­zels entre Was­hing­ton i Pequín va frus­trar un prin­cipi d’acord per a les ope­ra­ci­ons de Tik­Tok en ter­ri­tori esta­tu­ni­denc.

“Teníem un acord amb Tik­Tok, pràcti­ca­ment no un acord, però bas­tant pròxim, i després la Xina el va can­viar pels aran­zels”, va decla­rar el líder repu­blicà a la premsa a bord de l’avió pre­si­den­cial Air Force One. “Si jo hagués reduït lleu­ge­ra­ment els aran­zels, hau­rien apro­vat l’acord en 15 minuts, la qual cosa demos­tra el poder dels aran­zels”, va agre­gar.

Des que el 20 de gener va arri­bar a la mansió pre­si­den­cial per al seu segon man­dat, el líder repu­blicà cerca un acord perquè l’apli­cació de vídeos pugui fun­ci­o­nar als EUA. Una llei apro­vada per l’ante­rior Congrés, que va entrar en vigor el dia de la seva presa de pos­sessió, obliga la pla­ta­forma a des­vin­cu­lar-se de la seva empresa matriu, Byte­Dance.

Una de les pri­me­res ordres exe­cu­ti­ves que va fir­mar el repu­blicà va ser per a ampliar aquest ter­mini de 75 dies per a tro­bar una solució i per­me­tre men­tre que fun­cionés la pla­ta­forma, i diven­dres pas­sat, un dia abans que es com­plis­sin aquests dies, va sig­nar un altre de la mateixa durada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia