Economia
Spanair multiplicarà per cinc el seu valor en cinc anys
Ferran Soriano deixa la porta oberta a noves ampliacions de capital
El president de Spanair, Ferran Soriano, va assegurar ahir que l’aerolínia pot multiplicar per cinc el seu valor en un període de tres a cinc anys, quan valdrà 500 milions d’euros, segons diversos estudis i experts. “Si la companyia fa bé les coses, pensem que pot valer 500 milions. Aquest és un objectiu”, va assegurar.
El valor actual de Spanair és de 100 milions d’euros, la xifra de l’ampliació de capital. Soriano va afegir que en els pròxims temps és possible que hi hagi noves ampliacions de capital i hi entrin nous socis, però va admetre que l’operació Spanair “és de molt alt risc, però de molt alt retorn”. Soriano va explicar que l’aerolínia compta amb un préstec participatiu de 99 milions de SAS, que tornaran quan obtinguin beneficis, cosa que esperen que passi el 2010. Aquest any espera tenir uns ingressos de 80 milions d’euros.
Ferran Soriano va reiterar la voluntat de Spanair de convertir-se en l’aerolínia líder a l’aeroport de Barcelona i una alternativa per a la resta de l’Estat i va reafirmar que, en primer lloc, volen consolidar el seu negoci a Espanya i en les rutes que operen. Fet això, a partir del 2011 volen operar vols intercontinentals, principalment cap a Amèrica Llatina, per convertir el Prat en un hub de connexions intercontinentals.
El president de l’aerolínia va explicar que la companyia basarà el seu negoci en “la paciència i la consistència”: “Quan agafem una ruta ens hi quedarem”. En aquest sentit, va assegurar que en el passat Iberia va aconseguir “ofegar” Spanair perquè l’aerolínia que ara dirigeix va tenir poca paciència.
“Bona” marca
Un dels temes espinosos que es va trobar sobre la taula Soriano era el possible canvi de nom de l’aerolínia, que va quedar descartat fa uns dies amb la tria del nou logotip. Ahir, el president va dir que la marca no s’ha canviat perquè és “bona”.
Quant a la dimensió de la companyia, va explicar que l’actual és la “correcta” i que no hi ha cap pla específic per reduir ni personal ni el nombre d’avions.
Soriano va explicar que en el primer trimestre de l’any Spanair ha perdut un milió de passatgers, en línia amb el mercat, però que aquesta disminució s’ha compensat pel descens del preu del combustible i que espera arribar als 800 milions de facturació aquest any.
El valor actual de Spanair és de 100 milions d’euros, la xifra de l’ampliació de capital. Soriano va afegir que en els pròxims temps és possible que hi hagi noves ampliacions de capital i hi entrin nous socis, però va admetre que l’operació Spanair “és de molt alt risc, però de molt alt retorn”. Soriano va explicar que l’aerolínia compta amb un préstec participatiu de 99 milions de SAS, que tornaran quan obtinguin beneficis, cosa que esperen que passi el 2010. Aquest any espera tenir uns ingressos de 80 milions d’euros.
Ferran Soriano va reiterar la voluntat de Spanair de convertir-se en l’aerolínia líder a l’aeroport de Barcelona i una alternativa per a la resta de l’Estat i va reafirmar que, en primer lloc, volen consolidar el seu negoci a Espanya i en les rutes que operen. Fet això, a partir del 2011 volen operar vols intercontinentals, principalment cap a Amèrica Llatina, per convertir el Prat en un hub de connexions intercontinentals.
El president de l’aerolínia va explicar que la companyia basarà el seu negoci en “la paciència i la consistència”: “Quan agafem una ruta ens hi quedarem”. En aquest sentit, va assegurar que en el passat Iberia va aconseguir “ofegar” Spanair perquè l’aerolínia que ara dirigeix va tenir poca paciència.
“Bona” marca
Un dels temes espinosos que es va trobar sobre la taula Soriano era el possible canvi de nom de l’aerolínia, que va quedar descartat fa uns dies amb la tria del nou logotip. Ahir, el president va dir que la marca no s’ha canviat perquè és “bona”.
Quant a la dimensió de la companyia, va explicar que l’actual és la “correcta” i que no hi ha cap pla específic per reduir ni personal ni el nombre d’avions.
Soriano va explicar que en el primer trimestre de l’any Spanair ha perdut un milió de passatgers, en línia amb el mercat, però que aquesta disminució s’ha compensat pel descens del preu del combustible i que espera arribar als 800 milions de facturació aquest any.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.