Economia
Q3: mirar però no tocar
El Saló de l'Automòbil mostra en primícia i gelosament vigilat el prototip del totcamí que Audi fabricarà Martorell. Nissan presenta la furgoneta que es farà a la Zona Franca
El reporter gràfic que està fotografiant de dalt a baix un dels cotxes exposats al Saló de l'Automòbil tanca la porta d'una revolada i després del sorollós pam! es fa el silenci.
I és que uns minuts abans, la persona que vigila gelosament el vehicle havia advertit als altres periodistes que s'havia d'anar amb molt de compte, ja que es tractava d'un model únic i cada peça era "especial". Ho avisava obrint cada porta amb delicadesa, com si volgués acariciar-les. Hi havia raons de sobres. El cotxe en qüestió era l'anhelat Q3, tot i que en versió prototip, el totcamí de línia esportiva que el 2011 començarà a fabricar-se a Martorell.
Fins fa poc, Q3 i NV200 eren combinacions numèriques que portaven de cap els treballadors de Seat i Nissan. Van ser comandes molt esperades que en més d'una ocasió van semblar molt lluny de les possibilitats de Martorell i la Zona Franca i que gràcies a les negociacions entre sindicats i direcció s'han convertit en realitats que asseguren el futur de les plantes catalanes.
A l'espera que es comencin a fabricar i vendre, ja tenen cara i ulls al Saló de l'Automòbil. Mitjans de comunicació i professionals del sector els van poder admirar ahir i també avui. El Saló s'obre al gran públic aquest dissabte. Hi són presents 55 marques, 11 més que a l'edició del 2007. Ahir la majoria es van afanyar a presentar les seves novetats.
A banda del Q3, l'altre vehicle estrella és l'elegant i àmplia furgoneta de Nissan, coneguda com a NV200. Al Saló hi ha exposades dues de les tres versions del vehicle, la de mercaderies i la de passatgers. Manuel de la Guardia, el nou responsable de Nissan Iberia, la xarxa comercial, va assegurar que la inversió en el producte és la millor recepta contra la crisi.
Marca de referència
De la Guardia confia especialment en la nova furgoneta, ja que és un vehicle "molt versàtil, adaptable tant a ús industrial com familiar" que contribuirà a posicionar Nissan com a marca de referència en la categoria de vehicles comercials.
La planta valenciana d'Almussafes també té nova comanda, la producció de la nova generació del monovolum compacte C-Max. Ahir la firma va presentar-ne el prototip, el Ford Iosis.
Tot i mostrar-se orgullós amb els productes presentats a la fira i com molts altres responsables de les firmes automobilístiques, el president de Ford España, José Manuel Machado, va admetre ahir que el mercat automobilístic espanyol trigarà a remuntar, ja que la crisi és més forta i el país molt vulnerable. És per això que Ford i també General Motors, Seat, Nissan, Citröen o Mazda van aprofitar el primer dia de Saló per reclamar, per enèsima vegada, ajudes directes a la compra.
Més sacrificis
Un clàssic també són les demandes de més sacrificis per part de les plantilles. El president de Seat, Erich Schmitt, no va voler concretar peticions però va recordar que "marques premium com Mercedes han retallat un 8,7% els costos laborals", una mesura que ni Seat ni la indústria espanyola del sector pot passar per alt.
Ahir va ser un dia, doncs, de reclamacions, de novetats i també d'espectacles de petit format, com el protagonitzat per un grup de ballarins que dansaven a ritme de Bollywood. Va ser el xou triat per la firma índia Tata per mostrar la versió europea del seu Tata Nano, que aquí tindrà un preu d'entre 3.500 i 4.000 euros.
I és que uns minuts abans, la persona que vigila gelosament el vehicle havia advertit als altres periodistes que s'havia d'anar amb molt de compte, ja que es tractava d'un model únic i cada peça era "especial". Ho avisava obrint cada porta amb delicadesa, com si volgués acariciar-les. Hi havia raons de sobres. El cotxe en qüestió era l'anhelat Q3, tot i que en versió prototip, el totcamí de línia esportiva que el 2011 començarà a fabricar-se a Martorell.
Fins fa poc, Q3 i NV200 eren combinacions numèriques que portaven de cap els treballadors de Seat i Nissan. Van ser comandes molt esperades que en més d'una ocasió van semblar molt lluny de les possibilitats de Martorell i la Zona Franca i que gràcies a les negociacions entre sindicats i direcció s'han convertit en realitats que asseguren el futur de les plantes catalanes.
A l'espera que es comencin a fabricar i vendre, ja tenen cara i ulls al Saló de l'Automòbil. Mitjans de comunicació i professionals del sector els van poder admirar ahir i també avui. El Saló s'obre al gran públic aquest dissabte. Hi són presents 55 marques, 11 més que a l'edició del 2007. Ahir la majoria es van afanyar a presentar les seves novetats.
A banda del Q3, l'altre vehicle estrella és l'elegant i àmplia furgoneta de Nissan, coneguda com a NV200. Al Saló hi ha exposades dues de les tres versions del vehicle, la de mercaderies i la de passatgers. Manuel de la Guardia, el nou responsable de Nissan Iberia, la xarxa comercial, va assegurar que la inversió en el producte és la millor recepta contra la crisi.
Marca de referència
De la Guardia confia especialment en la nova furgoneta, ja que és un vehicle "molt versàtil, adaptable tant a ús industrial com familiar" que contribuirà a posicionar Nissan com a marca de referència en la categoria de vehicles comercials.
La planta valenciana d'Almussafes també té nova comanda, la producció de la nova generació del monovolum compacte C-Max. Ahir la firma va presentar-ne el prototip, el Ford Iosis.
Tot i mostrar-se orgullós amb els productes presentats a la fira i com molts altres responsables de les firmes automobilístiques, el president de Ford España, José Manuel Machado, va admetre ahir que el mercat automobilístic espanyol trigarà a remuntar, ja que la crisi és més forta i el país molt vulnerable. És per això que Ford i també General Motors, Seat, Nissan, Citröen o Mazda van aprofitar el primer dia de Saló per reclamar, per enèsima vegada, ajudes directes a la compra.
Més sacrificis
Un clàssic també són les demandes de més sacrificis per part de les plantilles. El president de Seat, Erich Schmitt, no va voler concretar peticions però va recordar que "marques premium com Mercedes han retallat un 8,7% els costos laborals", una mesura que ni Seat ni la indústria espanyola del sector pot passar per alt.
Ahir va ser un dia, doncs, de reclamacions, de novetats i també d'espectacles de petit format, com el protagonitzat per un grup de ballarins que dansaven a ritme de Bollywood. Va ser el xou triat per la firma índia Tata per mostrar la versió europea del seu Tata Nano, que aquí tindrà un preu d'entre 3.500 i 4.000 euros.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.