AENA reassigna els espais de la T-Sud per donar entrada també a l'aliança aèria SkyTeam
Economia
Air Europa, Air France, KLM, Alitalia, Delta, Czech Airlines, Continental, Aeroflot i Northwest també estaran a la nova terminal del Prat. Com ja va apuntar fa unes setmanes, AENA ha decidit reassignar els espais de la terminal 1 (coneguda fins ara com a T-Sud) per donar entrada a SkyTeam, l’aliança aèria que va quedar fora de les instal·lacions. Ho va fer per decisió de l’organisme públic, que a l’octubre de l’any passat va donar entrada només a les aliances OneWorld (de la qual forma part Iberia) i Star Alliance (Spanair).
La crisi del sector aeri ha fet que moltes companyies retallin vols i rutes, cosa que significa que calen més aerolínies per aprofitar al màxim les noves instal·lacions. En paraules d’AENA, la decisió ve motivada per “l’alentiment del creixement de la demanda global de transport aeri, al qual l’aeroport de Barcelona no és aliè”.
Molts interrogants
A més, hi ha nombroses operacions corporatives en curs i AENA es va comprometre a reassignar els espais si hi havia canvis que ho fessin necessari. Ara l’organisme entén que “la incertesa existent en el sector de les companyies aèries té especial incidència a l’aeroport de Barcelona, on el procés de fusió d’Iberia amb British Airways i el de Vueling i Clickair, juntament amb la reestructuració de Spanair, són punts claus per al futur de l’aeroport”.
Fa temps que Air Europa va enviar una carta a Foment exigint canvis. Ahir l’aerolínia celebrava la seva entrada a la T-1 perquè d’aquesta manera el grup “podrà oferir als passatgers moltes més combinacions i enllaços sense que hagin de passar d’una terminal a una altra”.
La reassignació suposa que la terminal comptarà amb 52 aerolínies. Per AENA, amb l’entrada de SkyTeam s’assegura que el trànsit de passatgers sigui el màxim de “còmode i fàcil”.