Economia
Renault presenta el nou Laguna
Saló de l'Automòbil de Frankfurt
El constructor francès d'automòbils Renault presenta al saló de l'Automòbil de Frankfurt 10 nous models, dins el marc del pla estratègic 'Contracte Renault 2009', que preveu vint-i-sis llançaments fins l'esmentada data i entre els quals ha destacat la posada de llarg del nou Laguna, que es comercialitzarà a partir del 12 d'octubre.
El president del grup, Carlos Ghosn, ha afirmat que el nou Laguna és l'"emblema" del compromís de la companyia gala amb la qualitat, la rendibilitat i el creixement; també ha reiterat l'objectiu de Renault de posicionar el 'vaixell insígnia' entre els tres primers de la categoria en termes de qualitat de producte i servei.
El nou Laguna, fabricat a la factoria francesa de Sandouville, ha experimentat nombroses modificacions al disseny, tant exterior com interior, i també diferents canvis orientats a millorar la dinàmica de conducció del vehicle i el confort.
El màxim responsable de Renault ha subratllat el compromís de tota la companyia des de la fase de disseny fins la de postvenda per a aconseguir amb el nou Llacuna un nivell de fiabilitat, durabilitat i percepció de qualitat i servei "com mai abans ha aconseguit Renault".
Ghosn ha explicat que al procés de creació del nou Laguna s'hi han analitzat i eliminat tots els problemes observats als antecessors, sotmetent el nou model a proves de les qualitats de conducció i de resistència en les més diferents i extremes condicions com mai s'ha sotmès cap altre model de Renault.
Alhora, el procés ha implicat la implementació de controls exhaustius de qualitat durant la fabricació, aplicant les pràctiques del soci Nissan a la factoria de Sandouville, i també una estreta col·laboració entre els equips de postvenda i els enginyers per a proporcionar un major coneixement del vehicle i, d'aquesta manera, donar als clients un servei efectiu.
El president de Renault ha destacat que la confiança de la companyia pel que fa a la qualitat del nou Laguna ha portat a la firma del rombe a estendre la garantia del vehicle a tres anys o 150.000 quilòmetres a Europa i tres anys o 100.000 quilòmetres a la resta del món.
Ghosn ha posat èmfasi que "la garantia no és una eina de venda, sinó de confiança en els productes i tecnologia de Renault. És una forma que el consumidor vegi el missatge".
Tot i això, el president de Renault no ha volgut entrar a valorar un compromís semblant per a la resta de models del constructor francès i ha explicat que "per alguna banda calia començar i el Laguna és l'emblema, tot i que això no limita l'esforç de qualitat només a aquest model, però primer s'aplicarà al Laguna i després caldrà veure la reacció del mercat".
Model ecològic
D'altra banda, el nou Laguna confirma el compromís de la marca francesa amb el medi ambient i la versió dci 110 CV, denominada 'Renault eco2', consumeix 5,1 litres cada 100 quilòmetres, fet que representa una emissió de 136 grams de CO2 per quilòmetre recorregut, segons ha explicat la companyia.
A més, el nou Laguna ha estat dissenyat de manera que respecta les quotes del 85% de reciclabilitat i del 95% de valorització previstes pel 2015.
El 'vaixell insígnia' de Renault té més de 90 elements reciclats, sobretot els carenats sota la carrosseria, moltes peces d'accessoris de l'exterior i el revestit interior, a més de les moquetes i els guarnits del maleter.
La denominació 'Renault eco2' reflecteix el projecte mediambiental de Renault i indica i alhora vehicles compleixen criteris ecològics i econòmics.
El president del grup, Carlos Ghosn, ha afirmat que el nou Laguna és l'"emblema" del compromís de la companyia gala amb la qualitat, la rendibilitat i el creixement; també ha reiterat l'objectiu de Renault de posicionar el 'vaixell insígnia' entre els tres primers de la categoria en termes de qualitat de producte i servei.
El nou Laguna, fabricat a la factoria francesa de Sandouville, ha experimentat nombroses modificacions al disseny, tant exterior com interior, i també diferents canvis orientats a millorar la dinàmica de conducció del vehicle i el confort.
El màxim responsable de Renault ha subratllat el compromís de tota la companyia des de la fase de disseny fins la de postvenda per a aconseguir amb el nou Llacuna un nivell de fiabilitat, durabilitat i percepció de qualitat i servei "com mai abans ha aconseguit Renault".
Ghosn ha explicat que al procés de creació del nou Laguna s'hi han analitzat i eliminat tots els problemes observats als antecessors, sotmetent el nou model a proves de les qualitats de conducció i de resistència en les més diferents i extremes condicions com mai s'ha sotmès cap altre model de Renault.
Alhora, el procés ha implicat la implementació de controls exhaustius de qualitat durant la fabricació, aplicant les pràctiques del soci Nissan a la factoria de Sandouville, i també una estreta col·laboració entre els equips de postvenda i els enginyers per a proporcionar un major coneixement del vehicle i, d'aquesta manera, donar als clients un servei efectiu.
El president de Renault ha destacat que la confiança de la companyia pel que fa a la qualitat del nou Laguna ha portat a la firma del rombe a estendre la garantia del vehicle a tres anys o 150.000 quilòmetres a Europa i tres anys o 100.000 quilòmetres a la resta del món.
Ghosn ha posat èmfasi que "la garantia no és una eina de venda, sinó de confiança en els productes i tecnologia de Renault. És una forma que el consumidor vegi el missatge".
Tot i això, el president de Renault no ha volgut entrar a valorar un compromís semblant per a la resta de models del constructor francès i ha explicat que "per alguna banda calia començar i el Laguna és l'emblema, tot i que això no limita l'esforç de qualitat només a aquest model, però primer s'aplicarà al Laguna i després caldrà veure la reacció del mercat".
Model ecològic
D'altra banda, el nou Laguna confirma el compromís de la marca francesa amb el medi ambient i la versió dci 110 CV, denominada 'Renault eco2', consumeix 5,1 litres cada 100 quilòmetres, fet que representa una emissió de 136 grams de CO2 per quilòmetre recorregut, segons ha explicat la companyia.
A més, el nou Laguna ha estat dissenyat de manera que respecta les quotes del 85% de reciclabilitat i del 95% de valorització previstes pel 2015.
El 'vaixell insígnia' de Renault té més de 90 elements reciclats, sobretot els carenats sota la carrosseria, moltes peces d'accessoris de l'exterior i el revestit interior, a més de les moquetes i els guarnits del maleter.
La denominació 'Renault eco2' reflecteix el projecte mediambiental de Renault i indica i alhora vehicles compleixen criteris ecològics i econòmics.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.